Alla inlägg den 6 december 2017

Av Kicki Fredlund - 6 december 2017 16:24

Det är så himla mycket man borde, eller inte.


Jag borde inte spara på mig så mycket prylar.


Jag borde ha lättare för att göra mig av med saker.


Jag älskar bokhyllor och skulle önska att jag hade ett riktigt bibliotek med böcker från golv till tak, där man måste ha en stege för att nå de översta.


Nu när jag håller på med nåt som liknar julstädning så försöker jag samtidigt rensa bort böcker. Såna man aldrig läser, uppslagsverk och gamla romaner från 50-talet. Men jag gillar böckena, även om jag inte läst dom och kanske aldrig ska göra det heller så har jag så svårt att kasta bort dom.


Förutom 4 bokhyllor på övre våningen, så har jag 6 st här i vardagsrum och bibliotek, samt 2 st i sovrummet. Mycket böcker blir det....


 

Svenska författare här

 

 

Pocket och kokböcker i den låga bokhyllan i rummet

 

 

Det Bästas samlingsromaner i mängder. De flesta efter mamma. Jag har inte ens läst dom, men vill göra det (snart, senare, sen).

 

 

Diverse blandat, på hyllan under står trädgårdböcker samt böcker om krukväxter och andra blommor. Men där har jag faktiskt rensat ut många.

 

Det har blivit många vändor till Erikshjälpen och fler lär det bli.


Tur att hundarna vill ha sin promenad och att man behöver äta ibland, annars snöade jag väl in totalt i min nostalgiska värld.


Hundarna fick nöja sig med allmänningen vid sjön, men skaren var inte så kul, så det blev mest att springa fram och åter på den upptrampade stigen.


 

I matväg blev det nåt som liknade gulaschsoppa, hade lite långkokt kött kvar som jag blandade i de kokta grönsakerna och tomatkrosset.

 

Idag fyllde min yngsta syster 70 år. Dessvärre omöjligt för besök, då hon bor i Skåne, men ett långt samtal per telefon blev det iaf.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards