Alla inlägg den 20 december 2017

Av Kicki Fredlund - 20 december 2017 17:53

Men egentligen är det ju idiotiskt att sätta igång med den här djupgående julstädningen, om det nu är det jag håller på med.   


Det är bara några dar kvar till julafton och jag börjar röja bland sparade tidningar. Det kunde jag väl vänta med till efter jul, speciellt som tidningarna är travade i vardagsrummet.


Jag är ju en otrolig "sparare", tror alltid att jag ska läsa tidningarna igen.


 

Men här ligger tidningar om hundar, hästar, trädgård, villa, mat. 

 

Dom är visserligen trevliga att bläddra i, men hur ofta gör jag det? Dessa är från 2008 och framåt.


Jag ser dessutom så jävla dåligt att jag inte kan läsa en artikel utan största svårighet.


Jag ska prova att sälja några på Tradera, men det brukar vara dålig efterfrågan, så det blir väl Erikshjälpen som får dom till slut, synd att bara kasta dom, dom är ju i nyskick och har kostat ca 50 kr st.


Idag var vi och onsdagshandlade, det var förhoppningsvis det sista som behövdes till jul.


Bra rabatt idag på ICA, 10% julrabatt  + deras 5% seniorrabatt och de extrapriser som jag nappade på.


Det innebar att det stod 180 kr i rabatter på kvittot.


 

Jag hämtade också ut ett rek. Köper ju rabattfrimärken, som jag använder när jag säljer på Tradera.

 

Han jag köper av är skicklig på att pussla frimärken.


Jag såg något idag som jag faktiskt inte hade en aning om. Brevportot ökar till 9 kr 1 januari 2018!

Dessuton kommer inte posten levereras från ena dagen till den andra, det kommer ta två dagar.


Undrar hur det kommer att påverka mina traderaaffärer.


När vi varit i Hedemora så gick vi med hundarna i skogen i regn. Det var 3 plusgrader, det är verkligen ett underligt väder.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards