Alla inlägg den 27 december 2017

Av Kicki Fredlund - 27 december 2017 09:55

För dom flesta är det väl vardag nu innan nyårshelgen kommer om några dagar.


För oss är det ju i princip vardagar jämt. men visst har det varit lite feststämning ett tag nu.


Igår vid 4-tiden åt vi lite julbord igen när Tobias och Erika kom, hon hade ju arbetat hela julen, hon är barnsköterska på Neonatalavdelningen på BB i Falun.


 

Novalie är otroligt förtjust i hundarna, det är ömsesidigt som tur är, här hälsar hon på Maya.

 

   

Det blev da capo av julaftonens mat.

 

  

 

 

Novalie, oftast med glimten i ögat. Den tjejen vet vad hon vill trots sin ringa ålder, hon fyller 2 år om en månad.

 

 

Förtjust blev hon i sina julklappsvantar.

 

 

Vi delade inte några julklappar i år, endast de minsta fick någon liten. Trots det fick vi en jättefin almanacka av Tobbe och Erika.

 

 

På julafton hade vi fått en så fin fotobok av Thomas och Katinka, från Nicklas och Natalies bröllop som var i augusti.

 

Här nedan kommer några bilder på Novalie och Triss. Tidigare har det mest varit Maya och Novalie, men den här gången fick Triss all uppmärksamhet, och som hon njöt.

          


Några ord om vädret, som är ett riktigt skitväder. Idag blåsigt som bara den och ett par plusgrader.


Igår kom det lite snö, som la sig över isen. La sig gjorde jag också, som trots att jag stödde mig på sparken lyckades dratta omkull när jag skulle in på gården efter att ha varit ute på sjön med hundarna.


Jag gjorde inte illa mig, låg bara ett tag och sprattlade i tujabusken innan jag kom på fötter igen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards