Alla inlägg den 22 december 2017

Av Kicki Fredlund - 22 december 2017 16:41

Jag trodde jag hade handlat klart inför julen, men eftersom jag skulle till Hedemora med några paket, så hamnade jag också i affären för lite kompletterande småsaker. Hoppsan där rök 400 kr.


Jag hade ringt till Erikshjälpen på f.m och frågade om det var någon idé att ta dit hundtidningar. Jo, det tyckte den jag pratade med att det var, så vi lämnade in flera årgångar med Brukshunden och Boxerbladet, får väl ta dit Hundsport nästa gång.


Sen åkte vi till återvinningen, hade förutom andra hundtidningar som kasserades (Hundsport special), även med en trearmad gammal 50-talslampa på hög fot. Jag hade köpt den på auktion för många år sedan, men nu fungerade den inte längre och ett par av sidenskärmarna var trasiga.


Men killen på återvinningen frågade om han kunde få den, så den blev dubbelt återvunnen.


Vädret var/är otrevligt, snålblåst nåt blött i luften. Det var -7 i morse, men runt nollan på e.m


Hundarna var som stolliga i skogen och bara sprang och sprang. Dom tog väl igen det dom förlorade igår när det bara blev en minipromenad i byn.


När vi kom hem hade mörkret redan fallit.


Jag badade hundarna, trots att det bara är ett par veckor sen sist och det är snö ute så nog sjutton blir vattnet smutsigt, speciellt efter Triss. Hon lyckas ju alltid rulla sig i nånting, även om inte allt luktar illa.


   

Triss ser lite lidande ut, även om hon faktiskt gillar att bli badad/duschad. Ser att klorna är längre än de borde vara.

 

 

Maya ser väl inte helt nöjd ut heller.

 

   

När jag tog hårtorken för att torka Maya lite bättre, så kom Triss farande hon ville också bli torkad med fön.

 

  När Maya gick sin väg ville Triss bli torkad mera.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards