Alla inlägg den 26 december 2017

Av Kicki Fredlund - 26 december 2017 13:30

Det blir ju inte av att blogga när man har besök. Men nu är huset tomt igen.


Trevligt besök har vi haft av Thomas med familj. 


Dom kom på julafton när jag lagom hade maten klar strax före kl tre.


Jag hade förberett under förmiddagen med potatisskalning, gjort Jansson och ris a' la Malta, och gjort stuvning på Karl Johan till svampometetten.


 

Det blev en lugn tillställning, vi var ju bara 6 st. Men mätt blir man ändå, trots att ingen varmrätt var gjord, räknar inte med köttbullarna och prinskorven.

 

 

Juldagens frukost hade väl lite småtrötta killar vid bordet.

 

Vi packade in oss i två bilar och åkte till Järbo när vi ätit.


Jag hade så obeskrivligt ont sittmuskeln under låren, så jag klarade bara av att köra ett par mil innan det blev outhärdligt. Berra fick ta över ratten, trots vinterväg och att han inte kör så ofta nu för tiden.


 

Elviras pälsmössa, jag vet inte riktigt vilket djur den föreställer, satt på mest hela tiden...


 

utom när hörlurarna satt på, vilket dom gjorde ofta.

 

 

En som var ännu mer upptagen med lurar för öronen var Ville, som spelad på datorn i timmar.

 

  Eftersom hundarna var förvisade till bilen mest hela tiden (med kupévärmaren på), så tog vi en promenad i omgivningen så inte bara dom fick sträcka på benen. Det var jag, Katinka och Elvira som gick.

 

Då var alla av mankön ute och körde familjens skotrar i ett par timmar (inte Ville och Berra dock).


 

Katinka assisterar i köket när Kerstin senare bjöd på Flygande Jacob, en klassiker en gång i tiden, så god att man faktiskt borde göra den ibland.

 

 

Berra tittar på V75 på TV, Victor kollar mobilen, Thomas och Peter pratar motorer och MC-tävlingar

 

Vädret var omväxlande regn, snöblandat regn och snö, så det var snorhala vägar när vi vid 6-tiden åkte hemåt, nu körde Thomas vår bil vilket jag var ytterst tacksam för.


 

Idag blev det ett något tidigt f-m-kaffe,som avslutade Trollhättebornas julhelg innan dom åkte hem igen. Det var första gången julkakorna kom fram.

 

Nu ska jag ut och gå med hundarna, det har snöat på morgonen, så det är troligen halt att gå.


Senare idag kommer Tobias, Erika och Novalie hit på middag.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards