Alla inlägg den 12 december 2017

Av Kicki Fredlund - 12 december 2017 09:16

Fy attan, mer snö.


Visserligen hade mycket av den tidigare sjunkit undan, men den hade ändå räckt bra fram till jul.


Men vi är inte ensamma, ser att det snöar i stora delar av landet, och som vanligt blir bilisterna "lamslagna" när det kommer några cm i södra delarna av landet.


Just nu får jag ingenting gjort. Jag plockar och grejar, men det är mest att flytta en pryl till ett annat ställe (där den inte heller ska vara egentligen).


Jag har fler auktioner ute på Tradera just nu än vad jag brukar. En del blir sålt annat inte.


Att lägga ut böcker är sällan nån bra idé, oftast för att frakten blir dyrare än boken.


 

Men den här boken om tvåändstickning är tydligen åtråvärd, för buden är uppe i över 200 kr (auktionen går ut i övermorgon).


Jag har några val för dagen: skotta snö, lägga ut fler auktioner, ta upp julstädningen, baka kakor.


Den som lever får se, kanske blir det inget.


Jag har iaf tagit reda på gårdagens tvätt, slagit in några julklappar till de yngsta. Gorde hallongrottor igår, hade ju satt i oss nästa alla som jag gjorde för ett tag sen. Kakor ska nog inte göras för långt innan julen, risken är överhängande att dom är slut tills man ska bjuda på dom.


 

Ett sätt att lura sig själv är att ställa kakburkarna i förrådsskrubben. Men egentligen är det för det är 5 grader kallare där inne än utanför. Som synes är vi inte så tarva på must, eftersom det finns en påskmust kvar, man kanske bara skulle byta etikett till julmust.


Igår när jag gick med hundarna till badplatsen så såg jag två stycken som var ute och skrinnade långt ute på sjön. Vågat eller dumdristigt. Jag skulle iaf inte ge mig ut så långt när vi knappt haft minusgrader.


Idag är det -2, annars har det mest varit runt nollan senaste tiden.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards