Alla inlägg den 30 december 2017

Av Kicki Fredlund - 30 december 2017 18:55

Min syster Gertrud var uppe i Dalarna hos sin dotter Regina idag, tillsammans med bl.a dottern Siggela 


Jag åkte dit en vända på f.m och fikade innan de åkte tillbaka till Stockholm.


   

Gertrud och jag gick en promenad med Trollet (Travarens Nuncio) och Maya. Dom hade mycket bus och lek i snön.


Trollet är sorgebarnet i N-kullen. Jag skänkte honom till min syster, eftersom han hade andningsljud redan som liten så var det inte läge att sälja honom, men att leva ett lugnt liv hos en pensionär kunde ju fungera.


Gertrud har låtit kastrera honom, hans näsborrar är opererade, nyligen fick han även ett par inflammerade framtänder borttagna.


Berra följde inte med till Regina och Jerker, för han mådde dåligt idag. Som tur är, så är det inte så ofta som han är helt däckad, men hans bältros är fortfarande för jäv..


Jag tog en vända till skogen i Tjärnan med Maya och Triss på vägen hem.


     

Jag hade stora kameran med, det var meningen att jag skulle använda den hos Regina, men då låg den kvar i bilen.

 

 

Triss sprang fram och åter, som hon brukar göra på grusvägar i skogen, men nu var det den knöliga skaren och isen som tydligen killade skönt under tassarna.

 

 

Här är Triss precis på väg att vika omkull sig för att rulla sig i nån harskit eller vad det var.

 

 

Annars var det mycket fart och fläkt som vanligt.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards