Alla inlägg den 3 december 2017

Av Kicki Fredlund - 3 december 2017 16:26

Inte för oss i alla fall. Jag hade för mycket att göra hemma.


Dagen blev solig och fin, men hemmavägarna var glansis, så eftermiddagspromenaden tog vi i Tjärnan i spårmarkerna. Alla, som eventuellt varit där, hade då lämnat platsen.


   

Hundarna försökte få med sig en gren, men den satt väl fast i backen, så den fick lämnas kvar.

 

 

Lite julpynt blev det, men som synes är ingen julduk på plats (än).


Det gick alldeles på tok när jag gjorde kroppkakor idag. Jag glömde dem kvar på spisen, när de bara skulle flyta upp och koka en liten stund.


För när jag skulle hämta en handduk i det gamla linneskåpet i tvättstugan, så föll dörren av i sitt ena gångjärn. 


Medan jag försökte laga det, så glömde jag alltså kroppkakorna på spisen, så det var mest en sörja av potatisröra och fläsk som flöt omkring i grytan.   


Som tur var hade jag några extra kvar att värma, så vi blev inte helt utan.



Av Kicki Fredlund - 3 december 2017 11:41

Så var det då första advent och julen kryper allt närmare.


Jag blir mindre och mindre benägen att fira helger, vilka dom än är. Det enda trevliga är att man får träffa sina barn med familjer, men inte ens det blir det fullt ut i år.


 

Men för att inte skilja mig allt för mycket från mängden, så har jag tagit fram adventsstaken idag och fyllt den med diverse växtlighet från skogen och tänt det första ljuset.


Trevlig advent på er alla!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards