Direktlänk till inlägg 9 december 2017

Grötfest på klubben

Av Kicki Fredlund - 9 december 2017 16:43

Igår var det årets grötfest på klubben.


Jag hade fortsatt att rota runt hemma innan jag åkte. Ingen människa kan tro att det är julstädning jag håller på med, för det blir bara mer och mer rörigt omkring mig.


Jag badade även hundarna sen vi varit ute på promenad. Det kanske blir ett bad till innan jul.


Jag hämtade upp Kerstin, eftersom hon bor utefter vägen till Skoga. Stannade även till och skickade några paket.


 

Gunnel serverade glögg och pepparkakor när vi kom

 

 

Sen slog vi oss ner vid fint dukat bord

 

  Gröten har inte kommit fram än, men sill, ägg, skinka ost och bröd.

 

Som vanligt hade fantasin flödat, när det gällde att komma på julklappar som började på bokstaven K.

 

 

Christina fick kaffemuggar, Pia en Kong, flera fick kryddor av olika slag. Jag fick en kaffetermosmugg.

 

I Skoga fanns inte tillstymmelsen till snö kvar, bara glansis på parkeringen.


 

Men här hemma är det gott om snö kvar, trots ihärdigt regnande och blidväder.


Idag har vi varit en vända in till Hedemora, lämnade ytterligare en kartong med prylar till Erikshjälpen och en kasse med böcker.


Sen gick vi med hundarna i skogen en vända. Det var ojämnt med snö där allt från barmark till mer än en dm.


Mat blev det också (faktiskt), då jag gjorde spagetti med korv Stroganoff. Det var länge sen sist vi åt det.





 
 
Ingrid

Ingrid

10 december 2017 12:11

Jag kan tänka mig att det var en trevlig tillställning. Den 16 dec ska vi ha julfest med gröt här på Odvalds och julklapp ska vi också ha med oss. Ingen bokstav är angiven, så det är fritt fram.
Ha en skön andra advent!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

12 december 2017 09:15

Den grötfesten på klubben har pågått i många år nu.
Lika marigt varje gång att hitta klappen på den förutbestämda bokstaven.
Ha det så trevligt på din julfest!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards