Direktlänk till inlägg 28 mars 2022

Ordselfie nr 13

Av Kicki Fredlund - 28 mars 2022 18:05

Som vanligt är det Anja, med bloggen Klimakteriehäxan som bjuder oss på dessa utmaningar.

Den här gången handlar det om repriser.


Det är väl onödigt att upprepa men Anja gör det ändå, vi är ju ändå inne på repriser: dina svar hänger ihop genom att svar två börjar med sista bokstaven i svar ett osv. 


1. Alltid till frukost: Bollnäsfil

2. Omläst bok: Lärobok (flera faktskt) om hunduppfödning och hundträning

3. Flerårigt plagg: Kängor (räknas skor som plagg?)

4. TV-program: Rapport

5. Reser ofta med: Tjejkompis ( Gabbi, hon kör oftast till våra hundutställningar)

6. Barnslig favorit: Snurre Sprätt (men det var mer än länge sen)

7. I filmens värld: Thrillers (det får gärna vara spännande)

8. Museum att återbesöka: Skansen

9. Kläder jag köpt två av: Nattlinnen

10. Frukt jag aldrig får för mycket av: Nektariner (men så ofta blir det ju inte)

11. Kollar på nätet: Resultat (oftast travresultat, eftersom gubben inte klarar av det själv)

12. Ord jag längtar efter att höra igen: Tack! (att våren är här snart)


 
 
Ingrid

Ingrid

28 mars 2022 22:52

Så bra du fick till den här selfien!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

29 mars 2022 09:24

Tack!
Jag tycker det är kul att klura lite på svaren.
Kram

 
Anki

Anki

29 mars 2022 08:36

Du lyckades igen! Bra selfie! Jag har inte hunnit med - eller ärligare - har inte koncentration, så vi får se om det blir någon från mig den här veckan.
Ha en bra tisdag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

29 mars 2022 09:23

Det är kul med dessa "ordlekar". Ibland får det ju bli nödsvar då bokstäverna strular till det.
Får kolla om det kommer nån selfie även från dig.
Kram

 
Gunnel

Gunnel

29 mars 2022 14:27

Snurre Sprätt gillar jag med och även thrillers. Riktigt kul och se hur mycket man egentligen har gemensamt med andra bloggare.

http://https://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kicki Fredlund

29 mars 2022 17:50

Ja, det märker man ju i selfiesvaren.
Även om ens svar är begränsade till en viss bokstav.

 
klimakteriehäxan

klimakteriehäxan

29 mars 2022 15:42

Fin selfie du bjuder på! Det är väl snart nektarinsäsong va? Kängor måste väl räknas som plagg, det tycker jag.
Tack för denna gång!

http://https://klimakteriehaxan.blogspot.se

Kicki Fredlund

29 mars 2022 17:48

Tack! Jag vet inte ens när det är nektarinsäsong, men det lär väl vara framåt sommaren.
Tack själv för att du bjuder oss på dessa utmaningar varje vecka.

 
paula

paula

29 mars 2022 19:00

Hej, selfie-woman! Nattlinnen säljs ofta i par, varför vet jag inte riktigt..men då passar man ju på.
Thrillers brukar dottern och jag försöka hitta när hon är hos mig, men det är sällan vi hittar något vi bägge gillar! Det brukar sluta med att vi ser på naturprogram...
Nog kommer den, våren, men idag hamnade jag mitt i en snöyra på hundpromenaden!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

30 mars 2022 09:30

Detsamma, selfie-woman!
Jag läser ju dina fyndiga svar varje vecka.
Idag undrar jag var våren håller hus, det var -6 grader i morse, men kanske blir det bättre fram på dan.
Kram

 
Kina

Kina

30 mars 2022 19:34

Det är så kul att läsa allas svar på Ainas frågor. Vissa svar är lika hos många, andra inte. Vi är i alla fall många som tittar på Rapport/aktuellt. Idag snöade det när jag var ute på promenad, och det är ju faktiskt så som våren ska vara. Upp ena dagen och ner nästa! Snart är den här! Ha det fint!

http://https://guldkornitillvaron.blogspot.com

Kicki Fredlund

31 mars 2022 09:25

Ja, trots att man är hänvisad till en viss bokstav, så känner man igen sig i många svar.
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards