Direktlänk till inlägg 28 februari 2022

Ordselfie nr 9

Av Kicki Fredlund - 28 februari 2022 11:50

Dags för en ny ordselfie. Det är Aina med bloggen Klimakteriehäxan som levererar en ny utmaning varje vecka.

Nu kan de flesta reglerna. Sista bokstaven i svaret är lika med första bokstaven i nästa svar.


1. Ögonfärg: Blå.

2. Äter inte: Ångkokad lever, inte nån annan lever heller.

3. Musikal: Ringaren i Notre Dame, fick ta lite hjälp här, visste inte att den fanns som musical. 

4. Inget för mig: Elaka människor.

5. Hemgjort: Rårakor, gott men gör det inte så ofta.

6. Värdefullt: Respekt för de som är värda respekt.

7. Halvfabrikat: Burkmat.

8. På golvet: Trasmattor, de flesta har jag vävt.

9. Mat från Italien: Ravioli.

10. Teaterpjäs: I väntan på Godot.

11. Obehagligt: Troll, speciellt nättroll.

12. Uppskattar: Lugnet i en skogspromenad med hundarna.


Så där ja, då var den ordselfien fixad. Häng med du också, det är kul det här.


 
 
klimakteriehäxan

klimakteriehäxan

28 februari 2022 15:30

Trasmttor är så fint! Jag har vävt själv. Lever är gott tycker jag ... älskar rårakor men undrar om jag någonsin gjort egna? Fnissar glatt åt din burkmat som jag antar börjar på T? Torskrom på burk köpte jag förr i tiden! Nättroll är hemska. Utn undantag.

http://https://klimakteriehaxan.blogspot.se

Kicki Fredlund

28 februari 2022 18:48

Lever, no, no för min del.
Hur kunde jag göra en sån dundertabbe att missa rätt bokstav. Burkmat?? Va fasen?

 
A Room of my own

A Room of my own

28 februari 2022 16:50

trasmattor älskar jag. har kvar en del av mammas. tyvärr kan jag inte väva själv. torskrom åt vi mycket förr i tiden. vet egentligen inte varför vi inte gör det nu. I väntan på Godot har jag sett och hört och tyckt mycket om

http://mrscalloway.blogspot.com

Kicki Fredlund

28 februari 2022 18:46

Visst är det hemtrevligt med trasmattor.

 
Ingrid

Ingrid

28 februari 2022 17:29

Jag sparar nog den här tills i morgon. Ringaren i Notredame, Notredame de Paris har man gett på grekiska teatern i Taormina på Sicilien. Mycket uppskattat!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 februari 2022 18:42

Då får jag vänta till i morgon med att se dina svar.
Kram

 
susjos

susjos

28 februari 2022 17:37

Alltid kul att läsa andras selfie! I väntan på Godot blir det för mej också vad gäller teaterpjäs, men jag har inte sett den själv!

http://www.susjos.blogspot.com

Kicki Fredlund

28 februari 2022 18:41

Jag har inte heller sett den, men det var den enda jag kom på på I.

 
LillaSyster

LillaSyster

28 februari 2022 18:09

Känner igen i många av dina svar. Älskar trasmattor, men jag väver inte......tur att det finns att köpa på hantverksmässor och loppisar.

http://https://mittskogsliden.blogg.se

Kicki Fredlund

28 februari 2022 18:40

Jag gillar trasmattor, tyvärr är det dåligt med vävandet just nu, trots att jag har en halvfärdig jeansmatta i vävstolen.

 
Ditte

Ditte

28 februari 2022 21:09

Roligt att titta in hos dig och läsa dina svar.Känner igen mig i flera men bokstäverna ska ju också stämma.
Och tänk att du kan väva trasmattor. Har några men kan inte väva. Är tyvärr tämligen ohändig vad gäller det mesta praktiska.
"I väntan på Godot" har jag sett ett par gånger på Dramaten och tyckte mycket om den.
Ingen lever eller inälvsmat för min del heller.

http://https://dittemitti.se

Kicki Fredlund

1 mars 2022 08:56

Kul att du kommenterar.
Jag skulle vilja fortsätta på min påbörjade matta av jeanstrasor, men min högra arm säger tyvärr nåt annat.

 
paula

paula

28 februari 2022 23:55

Fnissar också åt burkmaten, var kom B ifrån? Lätt hänt dock, ångkokad lever har jag aldrig ätit men låter jättegott, jag åt kycklinglevergryta tre dagar i rad förra veckan! Annars håller jag med dig i det mesta, trasmattor har jag dissat nu när jag flyttade, har alltid haft många. Nu är den epoken över...beror kanske på att jag varje gång flyttar till mindre boende, i synnerhet mindre kök!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

1 mars 2022 08:54

Vad sjutton fick jag burkmat ifrån, fanns ju inget B där. Vi skyller på hjärnsläpp.
Jag har nog vävt ganska många mattor genom åren, men har inte så många själv, de flesta har hamnat hos barn och barnbarn, där de själva valt i vilka färger mattan ska gå i.
Nej fyttiattan för inälvsmat, pölsa undantaget om det räknas dit.
Kram

 
Kina

Kina

1 mars 2022 13:15

Vävde en trasmatta av jeans för många herrans år sedan, och den pryder fortfarande mitt hallgolv. Lever gjorde jag när min son växte upp, och han pratade faktiskt häromdagen om vad gott det var. Nu för tiden bara lever jag! Ha det gott!

http://https://guldkornitillvaron.blogspot.com

Kicki Fredlund

2 mars 2022 12:16

Jag har tyckt om att sitta och väva helt vanliga trasmattor, mest av återanvända tyger och gamla kläder. Men nu tyvärr så säger axel och handleder ifrån.
Jag blev tvingad att äta lever en gång som barn. Jag kräktes upp det och har aldrig provat igen.
Kul att du kommenterat.
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards