Direktlänk till inlägg 26 februari 2022

Onyx mår inte bra.

Av Kicki Fredlund - 26 februari 2022 10:00

Vad orolig man blir när ens hundar inte mår bra. Onyx visade redan igår att hon var lite låg.


Hon åt sämre än vanligt och i natt ville hon ut kl 2. Sen fick jag gå ut i kylan och ta inne henne för hon ville inte komma sista biten.


 

Idag gick hon undan in under rumsbordet när jag ropade på henne. Hela hennes uttryck visar att något är fel.

 

I morse testade jag ugnen genom att baka en plåt med knäckkakor.


 

Som synes gräddar ugnen fortfarande ojämnt, även om jag tror att graderna stämde nu.


Sista ordet är inte sagt om den här spisen, den saken är klar. Men jag ska vänta till nästa gång jag ska baka bullar innan jag tar kontakt med affären igen.



 
 
Ingen bild

Pia

26 februari 2022 10:34

Så oroande när de visar att de inte mår bra ♥️

Kicki Fredlund

26 februari 2022 17:57

Ja, man ser ju direkt om dom uppför sig annorlunda än vanligt.

 
Ingen bild

Hillevi

26 februari 2022 11:49

Stackars lilla Onyx, så klart att du är orolig. Hoppas att ni inte behöver åka in akut utan att det reder sig till måndag i alla fall.
Ugnen var ju en bitter historia o bullar visar nog ännu bättre, bråk blir det nog, så tröttande.

Kicki Fredlund

26 februari 2022 17:56

Jag avvaktar, jag brukar inte åka till veterinären förrän man avvaktat lite. Hon är redan lite mer sitt vanliga jag.
Om ugnen fungerar lika dåligt fortsättningsvis så får dom faktiskt ge mig en ny spis. Det är ju 5 års garanti på den.

 
Ingrid

Ingrid

26 februari 2022 13:35

Så tråkigt att Onyx inte mår bra. Jag förstår din oro, men hoppas att det bara är något tillfälligt så att hon snart är sitt vanliga pigga jag igen.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

26 februari 2022 17:53

Hon är lite piggare nu i kväll så jag hoppas att det var nåt tillfälligt bara.
Kram

 
paula

paula

27 februari 2022 00:25

Hoppas det är något tillfälligt med Onyx, sånt som vi själva också brukar drabbas av ibland
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

27 februari 2022 09:17

Det vete sjutton vad som felar henne. Ingenting syns, men än att hon är låg.
Hon har legat på mattan vid min säng i natt, kommit tillbaka dit även sen jag lagt henne i sin egen bädd i köket.
Kram

 
Anki

Anki

27 februari 2022 10:14

Nu ny dag ... hoppas Onyx mår lite bättre.
En ny ugn ska bara fungera ... stå på dig!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 februari 2022 14:24

Onyx är fortfarande inte sig lik, men jag vet inte vad det ä för fel på henne.
Ja det är väl själva den om tekniken inte kommit längre än att en modern ugn gräddar inte gräddar jämnt.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

27 februari 2022 11:27

Hoppas Onyx bättrat sig!

Kicki Fredlund

27 februari 2022 14:21

Hon är fortfarande låg, men jag hittar inga fel på henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards