Direktlänk till inlägg 25 februari 2022

Spisen, lasarettet och visit.

Av Kicki Fredlund - 25 februari 2022 15:53

Jag får peta in lite allt möjligt i det här blogginlägget.


Igår kom reparatören som skulle fixa ny termostat till ugnen.


 

Spisen fick plockas isär i ett par omgångar, då det inte blev som det skulle vid första försöket med byte av termostat.


I morgon ska jag testa att baka kakor.


I tövädret som nu följt efter snöovädret, så gick det varken att ta sparken eller gå på sjön, utan gårdagen hundpromenad fick ske utmed vägen i byn. Trist tycker jag, men hundarna tyckte det var spännande med nya dofter.


Idag hade Berra tid på Blodmottagningen redan 9.30 och kl 10 tid för en ny cellgiftsspruta.


Med tanke på det snorhala väglaget så åkte vi hemifrån före halv 9, för att kunna ta det lugnt på vägen.


Berras värden hade blivit mycket bättre redan efter den första 4-veckorscykeln med cellgifter. Men han ska ha 4 veckor till (minst)


Läkaren var nästan en timme försenad, så vi kom inte därifrån förrän halv 12.


Det var redan bestämt att vi skulle få 11-kaffe hos Lena i Torsång, nu blev det senare, men det gick ju bra ändå.


 

Eftersom Lena inte ville hamna på bild i min blogg, så får det bli en bild på hennes vackra tulpanbukett som hon fått ett par dagar tidigare.


 

På vägen hem stannade vi i Tjärnan så hundarna fick sin promenad (ja, vi också förstås).

 

     

Onyx senaste påhitt är ju att rulla sig i snön, så det gjorde hon nu också.

 

 

Nöjda och belåtna ligger dom nu intill mig i sin lilla bädd, där dom knappt ryms båda två.


 
 
Ingrid

Ingrid

25 februari 2022 17:29

Så skönt att Berras värden förbättras. Då går ni mot en hoppfull vår förstår jag.
Lycka till med kakbaket i morgon!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

25 februari 2022 17:33

Ja, han har svarat väldigt bra varje gång han fått sin cellgiftsbehandling.
Vi får hålla tummen för att ugnen fungerar bättre nu.
Kram

 
Anki

Anki

26 februari 2022 06:39

Det gör mig glad att Berras värden är så mycket bättre ... hoppas han känner sig piggare också.
hoppas nu ugnen funkar så kakorna blir som de ska!
Härliga bilder på hundarna!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 februari 2022 09:52

Ja, det är skönt att han svarar så bra på behandlingen. Dessvärre är han inte piggare, tvärt om så är han väldigt trött och har ont i kroppen, alltid.
Kakorna blev lite bättre, men inte så som jag vill ha dom. Ugnen gräddar fortfarande ojämnt.
Kul att du gillar mina hundbilder.
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

26 februari 2022 07:45

Ja man får blanda ihop lite i sina inlägg 😊
Hoppas nu spisen blir till belåtenhet och funkar som den ska.
Vad skönt Berra blivit bättre att cellgifterna hjälper.
Lenas tulpaner var i vackra blandade färger, jag köpte nya igår, men jag tyckte de var lite dåliga. Får se hur de tar sig.
Det är kul att hundar alltid tränger ihop sig o gärna ligger på små ytor. Jag minns vår schäfer han la sig alltid i valplådan som var minst, halva kroppen hängde utanför korgen.
Ha en fin lördag.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

26 februari 2022 09:48

Jag har just gjort en plåt med kakor. Ugnen gräddar fortfarande ojämnt, men värmen var som den skulle tror jag.
Det är ju toppen att Berra svarar så bra på behandlingen. Det har gått 5 år mellan varje gång hans värden blivit så dåliga att han måste få en ny behandling med cellgifter.
De senaste tulpanerna jag köpte vissnade outslagna. Det är verkligen olika vilken kvalitet det är på dom.
Visst är hundarna lustiga med sina sovsätt. Jolly låg också ofta i en liten bädd där bara halva hon rymdes.
Ha en skön helg!
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards