Direktlänk till inlägg 21 februari 2022

Ordselfie nr 8

Av Kicki Fredlund - 21 februari 2022 13:39

Så var det dags för en ny ordselfie.

Sista bokstaven i ordet ger första bokstaven i nästa ord. Ja, nu kan vi ju det här.


1. Min bästa sida: Ganska orädd skulle jag tro. Trial and error.

2. Livekonsert:  Jag som bara varit på en livekonsert, så hur ska jag få in Robert Wells här. Jag får lov att fuska lite.

3. I kylen: Saft

4. Choklad: Trillingnöt, eller nån annan choklad med nötter i.

5. Film: Torka aldrig tårar utan handskar, men det var väl en serie förstås.

6. Vill besöka igen: Rethymnon, har faktiskt varit där en gång, men egentligen har jag ingen önskan att åka utomlands igen över huvud taget.

7. Vanlig present: Nejlika, men inte från mig, då jag inte är så förtjust i dem, men nån blomma i alla fall

8. Tidsfördriv: Alfapet, men nu i annan form genom Word Feud, spelar med många.

9. Bok jag rekommenderar:Träskkungens dotter. Den gillade jag, påminde lite om Där kräftorna sjunger

10. Blomma: Ros

11. Material: Syntet, men vill helst inte ha det närmast kroppen.

12. Så lär jag mig nya saker: Testa och göra om (trial and error)


Det är Aina med bloggen Klimateriehäxan som får oss att att varje måndag testa dessa ordselfisar.


 
 
Kina

Kina

21 februari 2022 14:23

Jag fuskar både lite här och där. Det får man! Kul att läsa vad ni andra svarar, Ha det bra!

http://https://guldkornitillvaron.blogspot.com

Kicki Fredlund

21 februari 2022 14:37

Jag kunde inte nå din blogg via din kommentar här, men hittade den ändå.
Ha det bra!

 
klimakteriehäxan

klimakteriehäxan

21 februari 2022 14:57

Tack för att du bjuder på några glada leenden! Rethymnon - jag vill jättegärna tillbaka till Kreta, har inte varit där på en evighet. Vi delar synen på nejlikor. Och trial and error är ingen dålig princip! Kul att ta del av din selfie!

http://https://klimakteriehaxan.blogspot.se

Kicki Fredlund

21 februari 2022 19:17

Du var då lättroad.
Jag har inte rest utomlands många gånger i livet. Det har passat dåligt när man haft hästar. Men 2009 var vi faktiskt till Grekland, vi hade just sålt våra sista hästar och flyttat hit till Vikmanshyttan.

 
Anki

Anki

22 februari 2022 07:00

Kul att läsa dina svar som alltid!
Jag har inte hunnit med min selfie än ... kanske idag :)
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

22 februari 2022 09:19

Det är kul att försöka hitta så relevanta svar som det går.
Jag får "titta in" hos dig för att se om du också gjort det.
Kram

 
paula

paula

22 februari 2022 19:54

Det lät ju som en riktig nagelbitare den boken. Synd att jag har så himlamånga på listan, men kanske kan man klämma in en till? Var ni på Dalhalla och såg Robert Wells? Jag gillar inte heller nejlika, en begravningsblomma...
Och visst är du en tuffing! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

23 februari 2022 09:30

Har du läst Där kräftorna sjunger? Peta in Träskkungens dotter bland alla dina böcker.
Mina listor för vilka böcker jag vill lyssna på är hur långa som helst. Ändå händer det att jag tar första bästa när en bok tagit slut.
Det var på Lugnet i Falun vi såg Robert Wells, många år sen nu. Jag har aldrig varit i Dalhalla.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards