Direktlänk till inlägg 20 februari 2022

Minus 11 grader i morse, men sol och minus 2 på dan.

Av Kicki Fredlund - 20 februari 2022 16:53

Det ljusnar påtagligt nu, även om det var kyligt i morse med 11 minus kl 8.


Märkte det i morse när jag inte behövde tända nån lampa i taket.


När jag var ute på sjön med sparken så sken solen och det var -2 grader.


           

Onyx har verkligen fått kläm på det här med att rulla sig på isen. Hon far omkull så fort jag stannar till med sparken.

 

Det var fler än vi på isen i det soliga vädret, både en med hund, men som tur var med hela sjöns bredd mellan oss, så Maya och Onyx såg dem aldrig. Även folk som promenerade, men utan hund.


Men sjön är så långsmal att vi kunde hålla till åt ett annat håll, så kunde hundarna fortsätta att vara lösa.



 
 
Anki

Anki

21 februari 2022 08:30

En fin vinterdag ... och härliga bilder på finaste Onyx!
Ha en bra måndag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

21 februari 2022 09:12

Om det var fint igår så är det rena katastrofen idag. Snön, som vräker ner, yr från alla håll och kanter.
Bilar som sitter fast eller kört av vägen har vi hört om på radion hela morgonen, så idag håller vi oss inne.
Visst är hon söt busungen Onyx med sina "tilltag".
Ha en bra dag!
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

21 februari 2022 10:20

Snöglädje och rullyra - ha, någon som är glad över snön. Kalle tycker att inne är ett bra ställe idag för att bli våt är inte hans grej alls.
Vi har som ni riktigt rusk med snöstorm och vägbesvärligheter. Ser inte fram emot snöskottning sen...
Inte sjunger då inte talgoxarna idag.
Vi får fira Maja idag också, helt enkelt! 🎂

Kicki Fredlund

21 februari 2022 10:53

Just nu blåser det så jäkligt att inte ens hundarna vill vara ute i snöyran.
Vilken fegis han är Kalle, som inte vill bli våt i pälsen, men han kommer ju förstås från varmare breddgrader.
Nä några kvittrande fåglar lär vi inte höra idag.
Fika blir det om en liten stund. Maya får en pytteliten bit av min bulle.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards