Direktlänk till inlägg 13 februari 2022

Hundarna fick vara kopplade.

Av Kicki Fredlund - 13 februari 2022 09:22

Igår blåste det nåt alldeles hemskt och glansis var det överallt. Tur att jag hade sparken att hålla mig i.


Sjöisen var så hal att jag knappt tog mig fram, men blåsten gjorde att, om jag hade den i ryggen, så blåste jag framåt bara av att stå på sparken.


Det var två orsaker till att hundarna fick vara kopplade på sparkturen, dels var det så otroligt halt att jag var rädd att dom kunde fläka sig.


 

Den andra orsaken till att de var kopplade var den här öppna isvaken. Troligen har här tränats på att ta sig ur en vak.


Det stod både en liten bod (att värma sig och byta kläder i?) och en större grill på parkeringen.


Idag ska jag faktiskt baka ett par kakor, trots att jag inte borde använda ugnen alls förrän nån varit här och tittat på den. Jag har även tänkt göra kålpudding.


Ute blåser det, inte lika illa som igår, men i stället är det ett äckligt snöblandat regn, som jag hoppas har gått över till jag ska ut med hundarna.




 
 
Ingrid

Ingrid

13 februari 2022 12:18

Baka på en söndag? Det skulle jag aldrig ta mig för, men jag har ju inte lika mycket energi som du. Lycka till och hoppas att ugnen uppför sig.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

13 februari 2022 12:25

Söndag eller vardag, ingen skillnad för mig. Jag var utan kakor, alltså behövde jag baka några. Kakorna blev nästan OK.
Men nån energi har jag tyvärr inte.
Kram

 
Anki

Anki

13 februari 2022 13:12

Klokt att ha hundarna kopplade ...
Här är energin på noll - har ingen lust till nåt - och absolut inte till bakning ...
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

13 februari 2022 13:17

Kakorna jag gjorde tog 5 minuter + 10 minuter i ugnen, så det krävde inte så mycket av energi där.
Ofta är det just så, att det jag skjuter framför mig för att jag inte har lust, ofta inte tar speciellt lång tid att göra.
Torkade golven igår, det tog 10 minuter, så varför hade jag skjutit på det i flera dar?
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

14 februari 2022 13:23

Oh ja, de är nog bäst att ha koppel på både för halka o den stora vaken. Hundar ser ju inte alltid sånt om de kommer i fart o fläkt.
Jag bakar idag, släta bullar bara, tänkte gubben skulle få en semla efter maten idag eftersom det är hjärtedag :) jo jag ska ha en oxå.
Vad var de för kakor tros?
Kramiz o ha en härligt alla hjärtan dag.

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

14 februari 2022 15:47

Hembakad semla, mums!
Kakorna jag gjorde var av det snabbakade slaget, som de flesta jag gör. Kola/knäck kan man väl kalla dom för. Sirap i degen, trycker till de rullade längderna med gaffel och skär dom medan de ännu är varma.
Ha en fortsatt fin alla hjärtans dag
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards