Direktlänk till inlägg 6 februari 2022

Böcker jag lyssnat på under december 2021

Av Kicki Fredlund - 6 februari 2022 12:15

Jag lyssnar ju på massor av böcker i alla möjliga olika genrer. 


Ibland har jag skrivit i bloggen när jag läst nån, men oftast inte.


Så nu ska jag lägga upp en lista över de böcker jag lyssnat på och jag börjar med december 2021.


Jag lägger ut en bild, som visar boken omslage, länkar sen handlingen för boken till Adlibris om nån vill se det.


De flesta böckerna är bara tidsfördriv att lyssna på och glöms ganska omgående bort, men så finns det några som är bättre än andra. Då kan jag notera det.


     

Flickan i skogen                                Barnflickan                              419 timmar



     

Dockorna                                          Nollpunkt                                     Slukhål

 

     

Jag är Fiona som dödar                   Jul i Fågelkärr                             Älvdansen

 

            

Trevlig uppläst av Lasse B själv       Skrämmande självbiografi

Hej Livet                                   Tatueraren i Auschwitz                       Skamsnaran

 

                                 

Riktigt bra debutbok i norrländsk miljö                    Väldigt utlämnande, starkt.

              Sly                                                    Mikael Persbrandt: Som jag minns det  

 

Dessa var de böcker jag lyssnat på i december, några till har jag redan skrivit om i bloggen.




 
 
Astrid

Astrid

6 februari 2022 12:41

Oj så många böcker
Jag har mängder av böcker jag borde läsa som bara ligger
Att lyssna vore nog något för mig

http://www.blogg.astridla.com

Kicki Fredlund

6 februari 2022 13:14

Tidigare har jag både läst och lyssnat parallellt, men numer ser jag inte att läsa, så mina bokhyllor står orörda, förutom de böcker som Berra läser, för han läser fortfarande.
Det är en himla tur för mig att ljudböckerna finns.
Jag lyssnar hellre på en bra bok än ser på TV.
Om du inte provat ljudböcker så gör det. Om man inte vill ha ett abonnemang så kan man testa med bibliotekens utbud, för det är gratis.

 
Ingrid

Ingrid

6 februari 2022 14:00

Men så många böcker du har lyssnat på bara under en månad!!!
Jag läser inte så mycket vintertid, men jag älskar att sitta ute och läsa på sommaren.
Av de du har lyssnat på i december tror jag bara att jag har läst Tatueraren i Auschwitch - eller jag har kanske sett den som film??
Ha en fin fortsättning på söndagen!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

6 februari 2022 15:52

Jag har ju mobilen, med en pågående bok, i fickan hela dagarna. Det är bara när jag gör sånt som låter som jag inte lyssnar. Det är väl därför som jag inte dammsuger så ofta;-)
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

6 februari 2022 21:11

Oj vad böcker du tagit dig igenom. Jag gick med och skulle läsa böcker när jag låg på lasarettet i Lund. De blev en enda bok. Pappas flicka på hästgården, en sann berättelse. Stark, sorglig och tung. Där stannade min lyssning. Jag är hopplös med böcker :)
Men jag är sugen på "fruarna"
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

7 februari 2022 09:47

Jo, många böcker blir det, ca tre st i veckan.
Jag visste inte att det fanns en fortsättning på Händelserna på hästgården, den har jag lyssnat på, skrämmande. Nu får jag kolla om Pappas flicka på hästgården finns som ljudbok.
Så klart ska du testa Fruarna.
Kramiz

 
Anki

Anki

7 februari 2022 09:18

oj, så många böcker du hunnit med! Jag gillar inte riktigt detta att lyssna på böcker, men det kanske bara är en vanesak.
Ingen av dina har jag läst ... så tack för tips!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

7 februari 2022 09:41

Jag har läst i hela mitt liv, nu när jag inte ser tillräckligt bra för att läsa böcker så är ljudböckerna en välsignelse att de finns.
Några godbitar dyker alltid upp, men ibland blir man besviken, trots att nån pratat gott om boken.
Kram

 
paula

paula

7 februari 2022 14:47

Persbrandts bok kanske man skulle läsa, har inte sett den i vimlet. Tycker han är en fascinerande person och en utmärkt skådis.
Underbart solig dag trots snålblåsten får man vårkänslor.
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

7 februari 2022 15:51

Jag kan verkligen rekommendera den.
Ja idag var det lite vårlikt igen. Hoppet vaknar till liv att det kanske blir en vår i år också.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards