Direktlänk till inlägg 20 januari 2021

Ny luftvärmepump.

Av Kicki Fredlund - 20 januari 2021 17:12

Vädret har slagit om till nollgradigt och det har snöat mest hela dan.


Nu kommer det vara helt omöjligt att åka till Tjärnan och gå med hundarna.


Vi var där för ett par dagar sen, då gick det bra att gå på ena stigen (skoterspåret), men längre bort var det betydligt jobbigare att gå.


Annars var det ganska lagom mycket snö, lite drygt en dm.

 

 

Maya och Onyx har hittat nåt intressant som dom inte vill släppa.

 

Idag fick vi vår nya luftvärmepump installerad i hallen.


 

Snart är den nya på plats.


Samtidigt klagade jag på att den andra pumpen väsnas när den går för fullt.


Då sa killen att det är fläktmotorn som håller på att ta slut, men det är ju 5 års garanti på pumpen.


 

Då letade jag fram när pumpen i stora rummet blev bytt (samma kille då som idag tror jag) Det visade sig vara 15 oktober 2015!!


Så jäkla typiskt, 3 månaders sen den garantin gick ut.



 
 
Ingen bild

Yvonne

20 januari 2021 19:24

Det där med garantin är väl typiskt! Sedan blev jag förvånad över, att det var 5 år sedan.😏 Åren går fort...

Kicki Fredlund

21 januari 2021 08:52

Jag var också förvånad att det var 5 år sen. Jag trodde det var tre eller möjligen fyra år sen.
Att åren går fort är då ingen överdrift.

 
paula

paula

20 januari 2021 21:08

Typiskt, säger jag bara, men även min erfarenhet att allt pajar precis när garantin gått ut. Här har vi pulsat på oplogade vägar i byn idag, men det är ju bra träning. gillar busväder, så länge det inte blir regn!
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 januari 2021 08:51

Det verkar som om tillverkarna räknar ut sånt på sekunden hur länge kylskåpet, spisen m.m ska hålla.

Fy fasen vilken tung snö jag skottat nu på morgonen för att kunna få ut bilen från garaget.
Kramen

 
Ingrid

Ingrid

20 januari 2021 22:10

Så är det med garantier. Lagom man behöver utnyttja dem har de gått ut.
Men skönt att ni fått en ny luftvärmepump i hallen i alla fall. Även om det inte är så kallt just nu vet ju ingen när kung Bore slår till igen.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

21 januari 2021 08:49

Nog är det konstigt att garantierna nästan alltid precis har slutat gälla när man behöver dom.
Kram

 
Anki

Anki

21 januari 2021 08:38

Verkligen typiskt detta med garantin! Visst är det konstigt! Skönt ändå att ni har en ny som kommer att värma er!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

21 januari 2021 08:48

Ja, nog är det typiskt. Den värmepumpen, som sitter i stora rummet, fungerar fortfarande, men motorn väsnas när pumpen går för fullt.
Nya pumpen är bytt i hallen, så vi har klarat oss rätt bra medan den förra var ur funktion.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards