Alla inlägg den 14 januari 2021

Av Kicki Fredlund - 14 januari 2021 08:51

Det oranga kuvertet kom igår, det är ju alltid lite spännande att öppna. Det har ju pratats om lägre skatt och höjd pension.


Jag såg att bostadstillägget ökat med 500 kr, men slutsumman för pensionen var bara 40 kr högre än förra året. Var pensionen sänkt? Nåja, några större förhoppningar fanns inte från början heller

Dessutom klarar vi oss bra så länge vi är två, men att leva på en pension det vete sjutton hur man skulle klara.


Det var oturen det, om man nu kan kalla det för otur att inte få höjd pension.


Turen då? Jo det var postkodlotteriet.


Storyn är att jag i massor av år betalat för två lotter, men i december stod en lottförsäljare inne på Hemköp, om jag köpte en lott (170 kr) så fick jag ett presentkort på Hemköp på 500 kr. Alltså rena vinstaffären.


Senare i december vann jag en extralott som skulle vara med på vinstdragningarna i januari.


Då ringde jag till Postkodlotteriet och sa upp alla lotter utom en (för jag vill inte vara helt utan), men lotterna gällde ju fortfarande i januari.


Häromdagen kom ett meddelande från Postkodlotteriet att jag vunnit i Vinstvalet med mina 4 lotter.


Vinstvalet är ju inte så himla kul, hade väl varit betydligt trevligare om det varit en tusenlapp eller två per lott.


Men här får man välja mellan olika förvalda saker eller tidskrifter. Eftersom prylar knappast är nåt vi behöver (handdukar och liknande) så valde jag att prenumerera på en veckotidning (det blev Allers den här gången), 6 nummer per lott, så nu kommer vi få en veckotidning i ett halvår (24 nr).


Gårdagen hade inte tisdagens sol, även om det såg ut att bli så från början. Nä, det blåste isande vind och 4 minusgrader var betydligt kallare än -10, som det varit dan innan.


Det blev premiär för sparken, hundarna drog som attan, så i nedförsluten gick det med en väldig fart.


   

Min översnöade klematis står som ett monument över vintern, men vi går ju sakta men säkert mot ljusare tider, så det är väl bara att hålla ut och invänta våren.


I natt har jag inte sovit många minuter. När jag äntligen somnade till så satte Maya igång att skälla som en galning i stora rummet. Det höll hon på med till och från i flera timmar. Ett par gånger gick jag upp för att kolla vad det var, då tystnade hon och la sig en stund, men var snart igång igen.


Dessutom har jag blivit förkyld, hur sjutton har det gått till när jag inte träffar några människor?


Hostat mig igenom natten och lite ont i halsen, kände mig även febrig ett tag.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards