Alla inlägg den 13 januari 2021

Av Kicki Fredlund - 13 januari 2021 09:26

Det blev en solig dag igår, och det ser ut att bli det idag också. Idag är det lite mindre kallt med -5 grader.


Även om gårdagen var kylig med sina 10 minus, så var hundpromenaden skön, för det blåste ingenting.


 

Äppelträdet är i stort behov av en rejäl tuktning, men det är ju fint med all snö på.

 

 

Det hade gått nån före oss, så det var redan lite upptrampat, så jag slapp den värsta snöpulsningen.

 

 

Isen har lagt sig nu, men den mörka fläcken en bit bort tyder på att den är bärbar än.

 

   

När vi kom hem från promenaden, så plockade Berra fram sparken åt mig. Den kommer jag att använda idag, för det var attans halt på vägen igår.

 

I morse, när vi satt och åt frukost, så ringde en sköterska från Vårdcentralen och erbjöd Berra vaccinering mot Covid-19. Jag trodde vi skulle få vänta ett tag, speciellt som jag gärna vill se att det inte blir biverkningar av vaccinet.


Men eftersom vi blev erbjudna att ta den nu så nappade jag på det. Så nästa vecka blir vi båda vaccinerade, sen igen i vecka 6.


På lokalradion i morse så pratades det om hur mycket folk lagt pussel under pandemiåret.


Flera ringde också till programmet och berättade om sitt pusslande.


Jag blev förvånad över att folk vill ha bilden på motivet framför sig när dom pusslar, medan jag tycker att halva nöjet är att inte veta.


 

Pusslet som jag lägger nu är verkligen en utmaning för det är så otroligt mycket små detaljer med.

 

Men jag försöker få till det utan att titta på kartonglocket. Det kommer ta sin tid, men jag har väl ingen brådska.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards