Alla inlägg den 12 januari 2021

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2021 09:17

Jag har förstått ett tag att Onyx har varit på G för att börja löpa. Hon är den enda av alla mina frallor som har punktliga löp var sjätte månad, idag blev det byxor på då jag var lite blod på pappret som jag kollade henne med.


   

Maya och Onyx har busat hej vilt sen löpskyddet kom på. Maya brukar plocka av byxorna på Onyx, vi får väl se hur det blir den här gången.


Jag har ju varit i valet och kvalet huruvida jag ska ha nån fler frallakull, men eftersom Onyx blir två år i april, så skulle det bli vintervalpar om jag parar nästa löp. Dessutom är jag närmare 80 då.


Men visst blir jag sugen, inte minst när man översköljs av alla valpbilder på FB, då det är massor av uppfödare som haft eller har valpar nu i vinter.


Tre av mina tidigare valpköpare har nu valp efter Pju (Travarens Next Time), dom valparna har precis blivit 8 veckor och börjat flytta till sina nya ägare. Bl.a behåller Cindy en, en flyttar till Falun och blir lillasyster till Hedda, som är kullsyster till Maya. Den tredje flyttar till Sunnansjö och blir lillasyster till Onyx's och Pjus syster Duchess (Travarens Ozo).


Ett par rader om vädret. Konstigt är bara förnamnet.


I går morse hade vi -10 grader och snöfall hela dan, då trodde jag väl att nu var vintern här till sist, men graderna steg hela dan så på e.m var det nollgradigt.


Men när jag gick till sängs vid 22-tiden igår var det -12 och i morse var det -10.


 

Man kan se på altanen hur mycket snö som kommit. Solen håller på att bryta igenom, så det kan nog bli lite vackert vinterväder idag.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards