Direktlänk till inlägg 17 januari 2021

Så himla trevligt besök med valpar!

Av Kicki Fredlund - 17 januari 2021 13:15

Åh vilken trevlig förmiddagstimme!


Joanna, på väg till Rättvik, stannade och 11-fikade och för att visa sina 8 veckors valpar.


 

Ute i uppvärmd bil väntade valparna medan vi fikade.

 

 

Jag ringde efter Gabriella så hon också kunde få träffa Joanna och valparna.

 

Jag tog risken eftersom hon nyss testats negativt på covid-19. Men vi satt på avstånd, jag vid ett eget bord och Berra i sin stol 5 meter bort.


 

Som vanligt när Joanna är här så klipper hon klorna på våra hundar, här får Maya sin pedikyr.

 

Innan Joanna åkte vidare så tog hon ut valparna en stund.


     

Man blir ju såå himla valpsjuk.

 

 

Valparna följer efter mamma Pudding (Neverfading's Keep Peek at the Peak).

 

 

Falcon (Travarens On Gard) var oerhört intresserad av vem som kissat i snön.

 

Idag är det ett vettigt vinterväder, visserligen ingen sol men heller inte så kallt med -4 grader.

 

Det får bli en sparktur med hundarna i byn.

 

 

Igår tog jag sparkturen nere vid fabriksområdet, där är det ju folktomt när ingen arbetar under helgen.

 

Nu börjar det bli dags att tänka på mat. Kanske blir det kroppkakor idag också, jag gjorde dubbel sats igår.

 

 
 
Anki

Anki

17 januari 2021 13:57

Alldeles alldeles ljuvligt med valparna!
Ha en fin söndag ... kroppkakor är gott - här blir det lax i ugn och potatis :)

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

17 januari 2021 14:17

Ja, jag blev så valpsugen. Kanske men bara kanske tar jag en sista kull i höst.
Lax i ugnen är en stor favorit hos oss.

 
Ingen bild

Ann-Marie

17 januari 2021 15:10

Oj såg gulligt. Så sött med små valpar.
God fortsättning på ett förhoppningsvis bättre år än det förra.
Hälsningar från ett snöigt och lagom kallt Gotland, vi tycker det är fint med snö Baxter och jag.☺

Kicki Fredlund

17 januari 2021 18:08

Så trevligt att få "höra av" dig Ann-Marie.
Är du på Gotland nu?
Önskar även dig ett bra år i år!

 
Ingen bild

Hillevi

17 januari 2021 17:35

Oj, oj, oj... vilka härliga små puddingar, hoppas detta får dig att satsa på Onyx
i höst ändå - det vore en GOD gärning!

Kicki Fredlund

17 januari 2021 18:06

Det var riktiga små marsipangrisar.
Ja, nog skulle jag vilja ta en sista kull, men, men, det återstår nog att se.

 
Ingen bild

Ann-Marie

17 januari 2021 19:30

Har varit på Gotland sedan november för att prova ett par läkemedel mot de svåra astmaanfall som jag drabbas av med jämna mellanrum.
Hitintills har det inte varit någon framgång så vi blir här ett tag till. Vi har det bra fast det är ensamt p.g.a covidden. Kanske lika bra att inte vara så nära barnbarnen för då är det svårare att inte få träffas,men saknaden är stor.

Kicki Fredlund

18 januari 2021 09:17

Så besvärligt att du har astma.
Det är verkligen trist att vi inte kan träffa nära och kära. Men på torsdag får Berra och jag vår första spruta mot Covid-19.
Bor du i ditt hus på Gotland? Är det ett fritidshus sen du flyttade, eller bor nån av barnen där?
Kram

 
Ingrid

Ingrid

18 januari 2021 10:40

Jag förstår att du blir valpsjuk, så himla söta som de här småttingarna är. Hoppas att det går bra med veckans vaccination.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

18 januari 2021 12:52

Det ger en ganska svår abstinens att sniffa på valpar.
Jag hoppas att vi ska slippa några biverkningar av vaccinet.
Kram

 
Ingen bild

Ann-Marie

18 januari 2021 14:41

Mitt boende här på Gotland är komplicerat och då mest beroende på covidden. Dottern bor i huset tillsammans med en lärarkollega som har katt. Vi har klarat att bo tillsammans förut för Baxter är snäll mot katter. Katten däremot trivs inte med den lösningen.
Som läget är nu så vågar jag inte bo där tillsammans med två lärare som utsätts för smitta varje dag.
Därför bor jag i min före detta mans lägenhet och han bor i min i Osby.
Det är en bra lösning tills vidare. Visar det sig att det inte finns någon hjälp för mig så måste jag snarast göra mig av med huset medan jag kanske orkar att rensa och flytta.
Orkar inte tänka så mycket framåt, försöker med en dag I taget.

Kicki Fredlund

18 januari 2021 17:59

Oj! Det där lät ju komplicerat. Kommer du få vaccin snart?
Den här pandemin har verkligen ställt till det, speciellt för oss äldre.
Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig.

 
Ingen bild

Ann-Marie

18 januari 2021 23:17

Det där med vaccin verkar ännu avlägset. Så småningom i februari ska 70+ börja få. Har inte hört något om yngre i riskgrupp så det blir till att vänta och fortsätta vara rädd för smittan, har ännu några år kvar till 70 men tyvärr flera riskdiagnoser. Jag har ändå en stark tro till att man klarar sig från smitta genom att utesluta nära kontakt med människor.

Kicki Fredlund

19 januari 2021 09:22

Jag tror också att om man håller avstånd till andra människor så klarar man sig långt från att bli smittad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards