Direktlänk till inlägg 11 januari 2021

-10 gick upp till -1. Snövarning!

Av Kicki Fredlund - 11 januari 2021 18:07

I morse var det -10 grader och snön föll utan uppehåll, men med ganska små flingor.


Jag var tvungen att åka en vända till Hedemora, då jag skulle posta svamp.


Jag har aldrig nånsin sett så lite bilar på parkeringen på både Lidl och ICA. Det var inte ens 10 personer inne i affärerna.


Men så var det också ett riktigt skitväder.


Det blåste och snöade isbitar i sidvind och graderna hade stigit till -1 grad.


Uppe i norr har det gått ut klass 3 varning för snöfall, där kan det komma upp till 70 cm!!


Vi har fått drygt en dm och det räcker bra för mig.


 

Det blev årspremiär för snöskottning.


Berra och Onyx vet hur man gör det bekvämt för sig.

 

Kära dotter Cissi fyllde 53 år idag. Hur är det möjligt att ungarna blivit så gamla, i höst fyller den yngste 50. Det känns ju som om man vore jämngammal med sina barn.

  

 
 
Ingrid

Ingrid

11 januari 2021 22:19

Här blåser det hemskt och det är +4 och det började regna i eftermiddags och det håller ännu på. Riktigt ruskväder med andra ord. Få se vad som väntar i morgon. Man får ta en dag i sänder.
Så mysigt Berra och Onyx har det!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

12 januari 2021 09:03

Konstigt väder.
Nu var det 10 minus igen i morse, medan 0-gradigt i går kväll.
Kram

 
paula

paula

12 januari 2021 00:20

Haha, underbart att du känner dig lika gammal som barnen! Min dotter fyller 45 i april, visst känns det konstigt. Det roliga i kråksången är att hon mer och mer liknar sin mor,mig!
Vi får vara glada så länge vi får hänga med, eller hur?
Jag välkomnar vintern mer än du, går omkring med ett saligt leende
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

12 januari 2021 08:58

Ibland känner man sig som 100 år, men ändå är känslan oftare lika som när man var runt 50.
Nä, jag delar inte din förtjusning över vintern.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards