Direktlänk till inlägg 5 januari 2021

Grått och trist både ute och inne.

Av Kicki Fredlund - 5 januari 2021 18:09










Fy fanken vad trist det är just nu. Grått, grått och mera grått ute, - 2 grader, som känns kallare.


Jag har absolut ingen lust med nånting. Därför har jag heller inte bloggat på några dar, det händer ju ingenting i mitt liv.


Men i morse gjorde jag ändå en hallonkaka och en sockerkaksbotten.


Maya har troligen öroninflammation i ena öret. Hon kliar det och slickar sen på tassen. Jag ska till veterinär med henne sen jag avslutat en behandling, för att se att hon blivit bra då.


Vi åkte till Hedemora mitt på dan. Apoteket, Lidl, ICA och Elon-butiken var de ställen jag besökte.


Var därtill nödd och tvungen, annars hade jag stannat hemma.


Vår ena luftvärmepump, den vi har i hallen, har sagt upp sig. Den fanns redan när vi flyttade hit och är nog ca 20 år gammal. Så nu är vi tvugna att investera i en ny.


Efter butiksbesöken så åkte vi till Tjärnan så Maya och Onyx fick springa av sig rejält.


Jag har slarvat i flera dagar och bara promenerat i byn med hundarna. Berra har varit dålig med huvudvärk och svår yrsel, så han har inte gått med på promenaderna.



 Men idag gick han sin runda i Tjärnan.

 

Värme bara en burk soppa, då jag inte ville laga mat, dessutom var klockan nästan 4 när vi kom hem från skogen.


VÅREN är det enda jag ser fram emot nu.


Jag ber om ursäkt för ett gnälligt inlägg, men det är tyvärr så jag känner mig just nu.




 
 
Ingen bild

Yvonne

5 januari 2021 18:40

Ibland måste man få vara gnällig!😊 Och det här gråa vädret gör en ju så nedtryckt!

Kicki Fredlund

5 januari 2021 18:42

Ja, fy fasen!

 
Anki

Anki

6 januari 2021 08:09

Ja, vädret är långt från någon inspirationskälla just nu ... längtar efter lite soliga dagar!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

6 januari 2021 09:23

Till och med barometern visar fel, när det står på vackert väder, trots att vi inte får se nån sol.

 
Ingrid

Ingrid

6 januari 2021 09:51

Inte behöver du be om ursäkt för att humöret inte är på toppen. Vi har alla såna dagar och var ska man gnälla av sig om inte på bloggen.
Blir det en tårta av den där sockerkaksbotten kanske, för om inte jag är helt felunderrättad (av FB) så fyller du år i dag.
Varm grattis!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

7 januari 2021 09:29

Jo sockerkakan var till tårta, men den blev torr och trist. Jag delade botten och gjorde bara tårta av ena halvan.
Nog fyllde jag år, det har sina sidor att det syns på FB, men ändå trevligt att bli grattad av vänner man inte längre har kontakt med.
Kram

 
paula

paula

6 januari 2021 10:27

Var ska man få gnälla om inte på sin egen blogg? Vi är nog många som upplever frustration nu, det är även normalt sett en tung period i januari och nu med pandemin som lök på laxen blir det ju inte roligare! Har full förståelse, jag märker hur jag fräser åt mina katter när de tror att jag är en foderautomat som fyller på käk en gång i timmen. Tålamodet är lika med noll.
Vad har du för behandling till örat? Daniel har problem med öronen, kliar i perioder och då ruskar han på huvudet. Det hänger ofta ihop med att han hostar och harklar. Har frågat dottern som säger att han brukar ha så i perioder...Jag har svårt att komma iväg till veterinär, vill inte åka bussen, det är en hel del alkisar och skummisar som bor här i byn nu som brukar ta bussen o inte låter en sitta ifred. Usch, dom införde bussvärdar då skolbarnen hade så jobbigt, kanske blev det något bättre då. Jo, jag skulle säga att jag provat med Anivox öronskölj men tycker inte att det är någon större skillnad. Just nu är det relativt lugnt med det, men när jag får möjlighet tänker jag göra en riktig besiktning av hans hälsa hos veterinär.
Vi får försöka stå ut ett tag till, ni borde väl få era vaccinsprutor relativt fort? Födelsedagskram från pörtet

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

7 januari 2021 09:24

Sant! Jag skriver vad som i min egen blogg.
Örondroppar till hunden är ju receptbelagda.
Men att hålla efter med öronrens är ju inte fel.
Daniel har ju päls också som kan tova sig i örat.
Här är det tvärt om, frallorna är små, har stora uppresta öron, så det är inte konstigt om dom blir skitiga i öronen. Men nu var det även lite inflammation i Mayas ena öra.
Vilket skit att inte få sitta ifred på bussen, speciellt i dessa tider när man ska hålla avstånd.
Tack för födelsedagskramen! Vi är väl ungefär lika intresserade av att fylla år du och jag.
Kram

 
Ingen bild

Pia

6 januari 2021 13:09

En styrkekram och ett varmt grattis på födelsedagen. Snart kan vi så frön igen.

Kicki Fredlund

7 januari 2021 09:18

Tack! Jag är osäker på vilken Pia, har tre att välja på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards