Direktlänk till inlägg 2 januari 2021

Lägga pussel.

Av Kicki Fredlund - 2 januari 2021 15:00

I det här fortsatt gråa och trista vädret, så fick jag plötsligt för mig att jag skulle lägga pussel igen.


Det är många år sen jag la pussel senast, ett nöje som jag annars ägnat mig åt ända sen jag var ung.


Jag ser på FB att det är många som lägger pussel nu, så jag har nog blivit lite inspirerad av det.


 

Ett Wasgij, som jag fått av Cissi för 8 år sedan, har nu hamnat på rumsbordet med sina 1.000 bitar.


Just Wasgij-pussel är roliga att lägga för man har ingen aning om hur motivet ser ut förrän man lagt det.


 

Jag har fortfarande, trots att jag sålde massor på Tradera för några år sen, många pussel i ett skåp.

 

Dags att börja på en ny ljudbok, då jag nu lyssnat klart på Fiskarens garn av Stefan Spjut, som jag började lyssna på igårFöre det Aldrig mera äcklig, fortsättningen på Äcklig, den sanna berättelsen om och av Constance Briscoe. Och Fjäril i koppel  En otroligt bra och skrämmande bok, som berättar om  hur vissa människor tvingas leva i religionens och de styrandes grepp. Dessvärre finns inte fortsättning Vinterfjäril som ljudbok (än). Böckerna är länkade till Adlibris, för den som vill kolla vad de handlar om.


Ja, många böcker blir det.


Idag fick hundarna bara en tråkig (i alla fall för mig) promenad i byn.


Inte lagade jag nån mat heller, vi åt bara skinka på ljust hårt bröd. Har bara lite kvar av julskinkan nu, så vi har lyckats sätta i oss 2,5 kg, trots att det bara varit Berra och jag.



 

 
 
Anki

Anki

3 januari 2021 09:00

Pussel är kul, men numer håller jag mig på barnbarnens nivå - kanske dags att köpa ett eget :) Spännande med pussel där man inte vet vad det ska bli!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

3 januari 2021 09:23

Nä, nån bild som visar det färdiga motivet vill jag inte ha.
Förr när jag la mycket pussel, så tog jag alltid ur påsen med pusselbitarna och väntade ett tag med att lägga det tills jag inte minns hur motivet på kartongen såg ut.
På pussel som jag fick i present så var alltid bilden övertejpad med papper för att jag inte skulle veta.
Att sitta med motivet framför sig medan man pusslar, nä aldrig!

 
Ingen bild

Hillevi

4 januari 2021 13:35

Blev sugen på pussel nu men har ingen bordsyta till Över (utan storröjning först) men ditt "bildlösa" påminner om
Mormorsfar som alltid la bitarna upp och ner. Har några såna lådor kvar.

Kicki Fredlund

4 januari 2021 15:09

Nu när ingen kommer hit på besök så har jag hur mycket bordsyta som hest, för det gör ju inget att det ligger ett pussel på halva bordet.
Nä, bitar upp och ner, där går nog gränsen, för jag vill nog se ett motiv växa fram. Dessutom måste man ha sågade bitar då och inte dessa "same same". Men det var väl såna din mormorsfar hade.
Trevlig fortsättning på 2021! för sämre borde det inte kunna bli.

 
Ingen bild

Lisen

11 januari 2021 14:26

Jag la många pussel när barnen var små, men sen har det inte blivit så mycket. Du fick mig att vilja börja igen!

Tack för tipsen om Fjäril i koppel, låter som precis min slags bok. Såg att Vinterfjäril också fanns som ljudbok trots allt så det kanske blir att jag lyssnar direkt på bägge då. Trevlig fortsättning!

Kicki Fredlund

11 januari 2021 18:07

Jag har lagt pussel i hela mitt liv, men slutade av nån anledning för ca 7-8 år sen.
Jag visste inte att Vinterfjäril fanns som ljudbok, Nextory har den inte.
Trevlig fortsättning till dig också!
Synd att jag inte vet vem du är, men trevligt att du skrivit en kommentar.

 
Ingen bild

Lisen

11 januari 2021 21:59

Jag kikar in då och då eftersom jag tycker det är trevligt att läsa dina inlägg. Maken och jag funderar på att skaffa fransk bulldogg, vi har haft mest labradorer men tror bulldogg kan passa oss nu. Trodde jag såg ljudboken på Nextory men det kanske var ett av de andra ställena, får kika igen.

 
Ingen bild

Lisen

11 januari 2021 22:01

Jag såg efter direkt, jag tycker ibland det är lite krångligt att söka på Nextory men jag fick upp den där. Kanske de nyss köpt in den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards