Direktlänk till inlägg 23 april 2020

O-kullen 1 år idag

Av Kicki Fredlund - 23 april 2020 09:10

Så har det gått ett helt år sen den dramatiska födseln av Onyx och hennes syskon.


Grattis till er alla!


Jag hade hoppats få träffa flera av dom under våren, då utställningar var planerade för 4 st.


Men det vet ju alla hur detta eländiga coronavirus har satt stopp för alla former av sammankomster med fler än 50 daltagare.


Men bilder dyker upp då och då från nöjda valpköpare och det är jag jätteglad och tacksam för.


 

Men här blir bara en bild på vårt eget yrväder Onyx 



 
 
Ingen bild

Hillevi

23 april 2020 12:29

Ett år redan! Tiden är något obegripligt hur den skenar men vansinnesgalopper gillas ju av den lilla "vinthunden"! Grattis! :D

Kicki Fredlund

23 april 2020 16:45

Åh Hillevi vad glad jag blev att höra ifrån dig. Jag saknar dig och har tänkt på dig en hel del just idag.
Har varit inne på både Schnauzerstugan och gyllensilver för att se om du hade nån e-postadress nånstans.
Jag vet ju inte ens vad du heter i efternamn.
Jag saknar både din blogg och dina kommentarer här.
Jag hoppas att et är bra med dig och Kalle.
Du kan väl skicka ett mejl till mig och tala om var/om jag kan nå dig nånstans.
Jo, den lilla "vinthunden" är den med mest spring i benen som jag nånsin haft, och då var/är inte Maya så långsam precis.

 
Ingrid

Ingrid

23 april 2020 14:45

Vilket fint foto av Onyx!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

23 april 2020 16:39

Hon är ganska söt det lilla busfröet!
Kram

 
Ingen bild

Ann-Charlotte

23 april 2020 21:49

Grattis till alla syskon från Gösta (Onion), Peter o Ann-Charlotte.

Kicki Fredlund

26 april 2020 11:48

Tack! Hoppas det är bra med er alla tre!
Kram

 
paula

paula

23 april 2020 22:53

Inga nya råttfynd i trädgården? fniss...
Flitens lampa lyser. eller kan det vara solen?
Här tuttade man eld på vår enormt stora majbrasa eftersom det inte blir någon majbrasa...logiskt eller hur?
Det är lätt att tappa kameran, har hänt även den bäste...(mig)
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

24 april 2020 08:06

Efter flera förslag kom jag fram till att det nog var en vattensork som låg på tomten.
Det är lätt att vara flitig när solen skiner, det är ju så mycket enklare då.
Nu får jag passa kameran så det inte blir tredje gången gillt och jag inte hittar den igen.
Kram

 
paula

paula

23 april 2020 22:54

Glömde gratulera Onyx (jättefint foto) och kullsyskonen! Ja må dom leva ja må dom leva...

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

24 april 2020 08:03

Jag tackar på deras vägnar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards