Alla inlägg den 22 april 2020

Av Kicki Fredlund - 22 april 2020 12:12

I dag satte vi fyr på rishögen. Vädret var toppen för trädgårdsarbete.


     

Jag rensade och grävde om i komposthögen. Det har blivit så mycket brännässlor och kirskål.

 


 

Igår började jag göra flis av en rishög som Berra dragit fram, men idag åkte det på brasan i stället.

 


Jag satte tulpanlökar i höstas, nu väntar jag på vad det blir av dom.

 

Små påskliljor som jag grävde ner för ett par år sen, har fått sällskap av brännässlor och kirskål.

 


Dom här lökarna från olika julgrupper ska jag gräva ner där sen, det är väl fel årstid för lökplantering, men det brukar gå vägen ändå.


     

I år har jag inte klippt ner klematisen, den är full av skott, så jag får se om de kommer dölja det vissna.


När jag skulle gå in så märkte jag att kameran inte låg kvar i tröjans ficka. Fan! Jag hade tappat den.


Berra hjälpte mig att leta, jag hade ju inte varit på så stora ytor, men den kunde ju ha hamnat i brasan.


Men den låg i komposten, tur att den hittades. Det var andra gången som jag tappat den kameran.

 

 

Av Kicki Fredlund - 22 april 2020 11:58

Triss väckte mig kl 5 i morse för hon behövde ut.


Men hon ville inte komma in när jag ropade, stod kvar och nosade i marken länge innan hon kom.


Sen när jag släppte ut de andra två kl 7, så var det ett himla liv på Maya när jag skulle ta in dom.


Hon stod och vaktade över ett byte som Onyx inte fick komma i närheten av.


Jag var tvungen att gå ut och hämta in dom.



     

Här är orsaken till hundarnas olydnad. En sjujäkla stor råtta. Var i friden har den kommit ifrån?

 

Jag trodde först att det var en sork, men dom har väl inte så lång svans. Råttan var väldigt långhårig.


Fy fasen, såna vill jag inte hitta på tomten.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards