Alla inlägg den 18 april 2020

Av Kicki Fredlund - 18 april 2020 18:38

Det blåste inte så mycket idag, äntligen! Men i skogen syns många fallna trän, de flesta i dåligt skick, men även fullt friska.


Idag åkte vi inte till Tjärnan med hundarna, vi måste ju variera skogarna lite.


 

Den här stigen brukar inte vara så uppkörd, tydligen har det körts crosscyklar här.

 

Många ruttna träd hade fallit

 


Ibland var det så många träd som låg, så jag fick byta väg för att kunna ta mig fram.  


    

 

Onyx gjorde ett fynd, när hon hittade ett litet bogblad, som inte ens var ruttet.

 

Både Maya och Triss ville åt hennes fynd, så det blev ett väldigt jagande i skogen. (Filmsnutt därifrån finns på Face Book)

 

 

Trötta och varma blev dom, så det här vattenfyllda diket passade bra att svalka sig i. 

 

 

Men när Onyx skulle dricka så stal Maya hennes ben.

 

     

Jag blir så otroligt förbannad på intelligensbefriade människor som gör så här. Alldeles intill vägen på varsin sida i diket ser det ut så här. Ljuslyktans glas ligger på plastsäcken.


Vi har jobbat lite, med betoning på lite, ute i trädgården på förmiddagen. Jag trodde att jag skulle orka rensa hela hallonhäcken, men jag klarade bara hälften. Nåja, det är en dag i morgon också


Men då ska jag ju träffa spårgänget, för det gjorde jag ju inte förra söndagen.


Jag väver lite på mattan, men inte så långa stunder där heller.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards