Alla inlägg den 16 april 2020

Av Kicki Fredlund - 16 april 2020 16:11

Även om det blåser som själva den, så är det i alla fall vår nu. + 9 grader idag.


Hamnar man i lä och där solen skiner så är det riktigt skönt.


Och det gjorde både Berra och jag när vi rensade i rabatten på södersidan.


 

Täta vilopauser vill det till att man tar, för attan så jobbigt det börjar bli. Onyx fick vara med oss som ensamhund.


 

Fy sjutton så trist en vårtrött rabatt ser ut. Jag undrar hur mycket jag orkar i år.

 

Innan jag gick ut i trädgården så bakade jag bullar och gjorde vaniljhorn på morgonen. Blev klart lagom till 11-kaffet. Det gick inte att sitta ute och fika idag heller p.g.a blåsten.


När vi hämtat igen oss lite, d.v.s det var ryggen som behövde en vilopaus, så åkte vi till skogen med hundarna.


 

Triss börjar faktiskt visa ålderstecken och kommer allt som oftast lite på efterkälken.

 

 

Om inte Onyx hittade en pinne ibland, så skulle hon aldrig vara stilla. Hon rusar som en skållad råtta hela tiden.  P.g.a det så börjar hon dessvärre tappa hullet rejält och jag får inte i henne större portioner. Hon börjar se ut som en vältränad vinthund. Syns kanske inte på den här bilden.

 

 

Men här syns den stora skillnaden mellan henne och Triss, både i storlek och hull.

 

 

Nu sover hon ovaggad ett tag, även om hon öppnade ett öga när jag kom med kameran.


Nu ska jag upp och jäklas med vävstolen en stund igen. Det blir fjärde gången som jag får repa upp för det är nåt i varpen som inte stämmer. Tror att jag hittat felet nu, det var ett par skälöglor som hamnat fel i ena ytterkanten. Samt en tråd som var/är sämre spänd än övriga.

Det är bara "gör om gör rätt!"



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards