Direktlänk till inlägg 14 april 2020

Till tandläkaren

Av Kicki Fredlund - 14 april 2020 18:14

Jag har haft så otroligt ont i mina tänder under en tid, olika tänder dag för dag, men mest en kindtand och framtänderna.


I morse klarade jag knappt att äta müsslin på filen för jag var så öm i tänderna.


Ringde till folktandvården och fick tid till kl 13.


Förmodligen ligger jag och biter så hårt i tänderna på nätterna, så det var därför jag har ont.


Tandläkaren slipade ner kindtanden så jag inte kommer åt att bita ihop om den. Den var inte i så bra skick, så den kanske måste tas bort, men vi provar så här först.


Enligt tandläkaren var jag tvungen att ta bedövning, så hela e.m har jag gått bedövad i halva munnen. Naturligtvis bet jag mig i läppen när jag åt.


På hemvägen gick vi med hundarna i Tjärnan.


   

Jag vet inte vad det var som var så intressant på den här stubben, men det var inte bara idag, för även igår var dom nyfikna på samma stubbe. Kanske hade nån hackspett varit där.

 

 

 

  

För det verkar som om hackspettarna (eller kan det vara nåt annat) är på varenda stubbe.


Det har fortsatt att blåsa kraftigt.


 

Igår hängde den här tallen vid vår fikaplats där vi söndagsspårar. Det var bara en luftkabel som hindrade den från att falla över vägen

 

 

Idag var tallen fälld och kapad i bitar.

 

Jag började väva på första trasmattan igår, men idag fick jag repa upp det. Jag måste spänna varptrådarna bättre, för vävresultatet blev inte bra och jag tror att det beror på att trådarna var ojämnt spända.


Ja,ja, har man inte att göra så skaffar man sig.

 


 
 
Amisa

Amisa

14 april 2020 19:06

Om man har problem med att man gnisslar tänder nattetid, finns det bettskena att köpa på apoteket (kostar ca 200 kr).

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Kicki Fredlund

15 april 2020 08:45

Tack för tipset! Jag trodde det var tandläkarna som gjorde skenorna.
Nu behöver jag ingen, för det blev bra när den ömma tanden slipats ner en bit.

 
Ingrid

Ingrid

14 april 2020 22:25

Hoppas att tanden klarar sig nu så att du slipper göra några fler besök hos tandläkaren. Jag har en som ömmar då och då, så det är väl snart dags för mig också.
Fina bilder av hundarna och skogen!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 april 2020 08:44

Smärtan i tanden försvann direkt när den sänktes.
Det blir ju tjatigt med alla hundbilder, men varav hjärtat är fullt....
Kram

 
paula

paula

15 april 2020 22:26

Hej, blev förvånad över att folktandvården fungerar hos er! I Ludvika kan man inte få några tider alls, finns inga tandläkare i tjänst. Lika illa på andra håll! Har hänvisat två kompisar till min tandis i stan.
Jag tycker också du skulle testa en bettskena, kostnaden är ju överkomlig.
Tänkte åka till sjukgymnasten i Sunnansjö, men det funkar ju inte. En buss härifrån klockan 7, hem klockan halv tolv, eller, härifrån kl 10 o hem kl 3. Man ska ju inte sitta o trängas i en bil nu så jag har inga alternativ. Suck. Tänker nog försöka klara mig även om jag blev lite förskräckt när jag läste min journal för det läkaren skrev där talade hon inte om för mig...Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

16 april 2020 15:56

Jo, om man var fullt frisk så fick man komma till tandläkaren.
Nu behöver jag ingen bettskena, vaknar helt smärtfri när tanden blev nedslipad en bit.
Fy sjutton som jobbigt du har det med transporter.
Men vad sjutton är det för läkare som inte upplyser dig om vad som skrivs i journalen.

Vi har en trevlig syrisk läkare (ortopedkirurg egentligen) på VC, han dikterar in innehållet till journalen i en bandspelare medan man är kvar hos honom. Då kan man ju dessutom rätta honom om man inte håller med.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards