Direktlänk till inlägg 10 april 2020

Långfredag

Av Kicki Fredlund - 10 april 2020 18:25

Påsken fortskrider. Fortfarande har jag ingenting framme som påminner om att det faktiskt är påsk.


 

Om man bortser från att jag satt några björkkvistar med tulpanerna.

 

Idag har jag åter tillbringat några timmar med att sy mattrasor. Men nu var det de sista. Jag har sytt ihop enormt mycket trasor i alla tänkbara färger och material. Då är det väl bara att sätta igång att väva nu då. Eller?


 

Så nu åker symaskinen upp på övre våningen igen, kanske för sista gången i mitt liv.

 

 

Nu har jag ställt mina sådda blommor där jag hållit till med symaskinen i groventrén.

 

 

Idag hittade jag en fästing på Onyx, den första för året, så nu börjar jakten på dom små vidriga djuren.

 

 

Eftersom Berra varit bänkad vid TVn hela dan och tittat på V75, så fick hans promenad bestå av att gå på bandet.



 
 
paula

paula

10 april 2020 21:46

Jag tycker du hinner med så otroligt mycket, en lång radda varenda dag med saker, själv gör jag ingen nytta alls, Helst går jag ut med hunden och sen sittr jag o läser eller målar. Inget annat lockar. Tror jag är i en egen liten bubbla, men det är okej, jag mår bra i den. Tänk om jag inte vill tillbaka ut i världen när det blir möjligt...haha
Duktigt att Berra går på bandet , jättenyttigt. Kan han titta på teve samtidigt?
Kram och god fortsättning

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

11 april 2020 08:40

Jag är faktiskt precis som du. Jag gör inte många knop. Hade jag inte hundarna så skulle jag inte ens gå ut dagligen.
Jag lyssnar på ljudböcker medan jag sitter vid datorn, eller som jag gjort ett tag nu, syr mattrasor. Du läser och målar i stället.
Berra går så korta stunder på bandet, han skulle kunna se på TV samtidigt om han ville.
När jag går på bandet så har jag hörlurar på och lyssnar på nån bok samtidigt.
Jag såg just på min lista från biblioteket att jag lånat (och lyssnat på) 12 böcker sen den 19 mars, så jag håller nästan samma tempo som du.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

10 april 2020 22:56

Du är ständigt lika flitig Kicki!
Fästingarna är igång här också och jag vet inte hur man ska bära sig åt för att slippa dem.
Så bra att Berra orkar gå på bandet.
Ha en Glad Påsk!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

11 april 2020 08:34

Jag vill inte använda fästingmedel på hundarna, det är ju ett gift och hundarna biter och slickar på varandra. Jag plockar i stället bort fästingarna så snart jag ser dom.
Det är inga långa stunder som Berra går på bandet, ca 3 min, men det är ju bättre än ingenting.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards