Direktlänk till inlägg 14 april 2019

Vikmanshyttesjön igår, spårträff idag.

Av Kicki Fredlund - 14 april 2019 13:47

Igår blev det bara en promenad i byn med hundarna.


Vi har inte varit till sjön på ett tag, så vi gick ditåt.


Maya och Triss hade bråttom att springa till vattnet.

 

Årets första fotbad.

 

Jag vet inte vad det är för spännande vid den ekan, men dom kollar alltid där.

Sjön har ju sköljt nu, men än flyter lite is, speciellt mot skogen på andra sidan.

 

Idag blev det en snabbis till spårträffen eftersom Pju får stanna hemma nu.


Jag la två spår och fick ett lagt till Maya. Gick det spåret redan efter 45 minuter.


Maya var lite flamsig och lite för intresserad av rådjursskit, men hon tog sig fram till slutet, utan att missa nån apport.


  

En av pinnarna låg uppe på den här stubben. Hon passade på att äga den en stund medan jag plockade fram kameran.


 

Magen bara växer och växer på Pju. Hon är på dag 54, men jag tvivlar starkt på att hon kommer gå 63 dygn.


 
 
Ingrid

Ingrid

14 april 2019 15:17

Stackars Pju, det ser jobbigt ut!
Hoppas hon inte behöver vänta så många dagar till.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 april 2019 08:42

ja, nu har hon det ganska jobbigt med magen, men nu är det sista veckan.
Kram

 
paula

paula

14 april 2019 22:59

Tur att hon inte är dräktig under den varmaste årstiden, för visst blir det drygt när magen är i vägen. Så spännande och jag förstår att du inte gärna lämnar henne längre stunder. kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 april 2019 08:41

Det här är en bra tid, även för att valparna kommer kunna vara ute om vi får en skaplig försommar.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

15 april 2019 12:02

Vårglada frallor inklusive tjockisen och härligt vårväder har ni.
Att sjön har "sköljt" var ett nytt uttryck för mig. Ska kolla Trojas sjö om en stund, för hurra, hurra bilen gick igenom besiktningen ua! 🙆

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

15 april 2019 17:09

Grattis till bilen. Lika skönt varje gång den går igenom utan anmärkning.
Tänk att du får lära dig nya ord av mig, sist var det väl slogbod :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards