Alla inlägg den 21 april 2019

Av Kicki Fredlund - 21 april 2019 15:38

Jag hade nog tänkt strunta i att spåra idag,med tanke på at det var påsk och flera skulle utebli.


Så jag började rensa i stora rabatten efter frukost, innan det blev för varmt.


Men 5 över 10 ringde Ylwa och undrade varför jag inte var på plats i skogen.


Så jag fixade snabbt till fikakorgen och tog Maya med mig och åkte dit.


Halv 11 var jag på plats i skogen, medan Berra stannade hemma med Triss och Pju.


Angelika hade under tiden lagt ett appellspår till Maya, ca 300 m, två vinklar och 3 apporter.


Jag vet inte om det var värmen eller om spåret var för enkelt, men Maya var okoncentrerad och missade första apporten, flamsade i största allmänhet, när hon tagit andra apporten men virrade i andra vinkeln, så jag selade av henne och bröt spårandet. Men då pinnade hon iväg och frispårade och plockade upp den sista apporten.


 

Berra har legat i ganska mycket senaste dagarna, han gillar att räfsa och kratta, även om risken är att han får ont i bröstet efteråt.

 

 

Vi var inte så många, men en del var ändå där.

 

 

Ylwa är på väg att ta ut Puma för att gå ett spår som Angelika lagt. Men då åkte jag hem, så jag vet inte hur det gick.


 

När jag kom hem igen så fick hundarna vara med ute medan jag rensade vidare i rabatten.

 

Maya måste vara kopplad på lina för att hålla sig hemma, det kanske Triss också borde vara, för idag fick jag ropa hem henne två gånger då hon lämnade tomten.

 

Men Pju har inga såna planer, hon håller sig där jag är.


   

Även Pju är med ett tag, trots stora magen.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards