Direktlänk till inlägg 13 april 2019

Sått lite blomfrön.

Av Kicki Fredlund - 13 april 2019 11:50

Idag har jag röjt i groventrén för att kunna sätta ut lådor med jord. Så har jag sått lite blomfrön.


Ingen idé att göra det för tidigt, då hinner de små plantorna bli så spjångliga innan dom ska skolas om.


Inte blev det så många sorter heller.


Igår var vi och hälsade på Helenas valpar. Det var sista chansen att hinna träffa dom.


Idag blir dom 8 veckor och leveranserna startar i helgen. Stor spridning i landet bland köparna, så valparna hamnar från Skåne i söder till norra norrland.


   

På stor inglasad altan, där dom kan gå ut och in som dom vill, har dom nu slocknat för en stund.


Vi fortsatte sen till Tjärnan och gick med hundarna. D.v.s Pju fick stanna hemma, nu är hon för stor och tung för att klara skogspromenaden med Maya och Triss. Dessutom ska en höddräktig tik inte åka bil om det inte är nödvändigt.


   

Jag gick en längre promenad, och konstaterade att det fortfarande finns en hel del snö kvar, trots att det mesta nu är barmark.


 

Tyvärr gick tranorna lite väl långt bort för att det skulle bli nån tydligare bild, men dom finns i massor längs vägen till Tjärnan.   

 

 

Pju snuttar njutningsfullt på dom mjukisdjur som finns.

 

 

En grillad kyckling räcker till tre middagar för Berra och mig. Igår blev det gryta med ris.

 

Åter har det varit en kall natt -8 grader, men när solen fått värma ett tag ska vi nog gå ut och se om man inte kan börja röja lite på tomten.


 
 
Ingrid

Ingrid

13 april 2019 13:42

Vilka härliga bilder på valparna!
Grillad kyckling är väldigt praktiskt och för mig räcker en nästan en hel vecka, men det går ju att göra så mycket olika rätter av den.
Ha en fin lördag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

13 april 2019 17:06

Ja, alla valpar är ju gudomliga. Jag känner lite extra för dessa, eftersom jag var med och förlöste dom för 8 veckor sen.
Visst är kyckling en otroligt användbar råvara.
Ha en skön helg!
Kram

 
paula

paula

13 april 2019 23:44

Jag kunde nästan lukta valparna ända hit, tänk att få snusa på dom på riktigt! Jag har "cementsnö" på baksidan av huset o eftersom det är norrläge så ligger det väl kvar till midsommar. Kanske lika bra, så kan jag kasta ner mig där när temperaturen blir som ifjol somras! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

14 april 2019 13:05

Det är inte mycket som toppar en hundvalp, ska vara en kattunge i så fall.

Om snön försvann förra året på nolltid, trots att vi hade en meter i mitten av april, så kommer du nog inte behöva svalka dig i den snön i midsommar.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards