Direktlänk till inlägg 11 april 2019

Pyssel vid vävstolen. Rätt svar på röntgenbilden

Av Kicki Fredlund - 11 april 2019 09:34

Jag fortsätter att solva klart i vävstolen idag.


Eftersom jag har ont i ryggen och ställningen är ganska obekväm, så blir det inte så långa stunder i taget.


 

Men det går sakta framåt i alla fall, strax dags att börja med skedningen.

 

Jag fick många gissningar på antalet foster som syns på röntgenbilden från igår. Svaret är 6 st eventuellt 7, men det är inte detsamma som att hon får så många valpar.


Nu gäller det att hålla tummarna, så man slipper sitta på ett djursjukhus under påsken.



 
 
Ingrid

Ingrid

11 april 2019 10:51

Så kul, då kanske jag har rätt!
Jag hoppas verkligen att Pju kan föda sina valpar på egen hand och att ni slipper djursjukhuset.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

11 april 2019 11:07

Ja, nu får jag verkligen hålla tummarna för att hon fixar detta själv. För ett kejsarsnitt under påskhelgen är verkligen inte nåt man vill ha.
Kram

 
paula

paula

11 april 2019 23:59

Kära nån vilket trassel, jag får blodtryckspåslag bara av att titta! Ja då tror jag att jag gissade rätt, nu är det bara att h ålla tummarna. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

12 april 2019 10:28

Ja nog var det trassel, för idag fick jag göra om en del.
Håll tummarna ordentligt att Pju fixar valpningen själv.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

12 april 2019 09:00

Ja, där har Pju en härva att reda ut! Hoppas såklart att hon gör det själv, för hu så dyrt med snitt, svimmade nästan. Det blir nog enastående pjuppar! 🙆

Härhemma är Kian lämnad på koll kl 7 imorse inför besiktning och jag har en kia picanto som lånebil.

Bakar bröd under väntetiden. -7 grader i morse fick penséerna ledsna men de tar sig nog. Sädesärlan kom igår.

Önskar er och hundarna en fin våraningsdag!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

12 april 2019 10:26

Vad glad jag blir att höra av dig. Saknar fortfarande din blogg.

Det är nästan helt säkert att Pju kommer att valpa under påsken, hon har 63 dygn den 23/4, men med så här många valpar så skulle jag tippa att hon sätter igång på dygn 61.

KIA Picanto, den är väl t.o.m mindre än vår KIA Rio, så där ryms väl ingen Kalle, men å andra sidan får väl inte han åka med i en lånebil.

Nån sädesärla har jag inte sett än, men herr och fru koltrast letar mask utanför vårt köksfönster.

Vi har haft -5 några mornar nu, men med solens hjälp blir det skapligt på dan.

Våraning eller ej, ha en bra helg!

 
Ingen bild

Raija

12 april 2019 10:57

Så flitig du är vid vävstolen. Ska bli spännande att följa ditt arbete.
Kul med valpar och hoppas allt går bra nu.

Kicki Fredlund

12 april 2019 18:28

Det är ju lite pyssel innan det är klart att börja väva.
Får väl hoppas att det inte ska dröja flera år innan jag kommer igång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards