Alla inlägg under december 2018

Av Kicki Fredlund - 5 december 2018 12:10

Jag väntade på att nån läkare, eller annan personal från Avesta skulle höra av sig igår så jag skulle få veta hur dom ska gå vidare med Berra, men ingen ringde.


Jag ringde själv upp i morse och fick beskedet att nån skulle ringa idag.


Vi åkte till Borlänge igår, det var ett misserabelt väder, med regn hela dan.


Vi stannade till i Tjärnan på väg in till Borlänge. Det blev en blöt skogspromenad med hundarna.


Handlade på ICA MAXI sen ett ärende på Kupolen, innan det blev julbord på IKEA.


     

Massor av god mat stod framdukat, fräscht var det också.

 

     

Jag åt av mina favoriter, det var väl på gränsen till frosseri, men jag backade inte i alla fall.

Avslutningen med ostkakan var pricken över i.

 

Idag skiner solen och det är -2 grader. Det kom aldrig nån snö igår, trots att det sas hela tiden, t.o.m varnades för stora snömängder i Dalarna.

Av Kicki Fredlund - 4 december 2018 12:27

Igår kväll ringde Berra från Avesta  att han inte skulle bli kvar i Avesta över natten.


Så vid 21-tiden kom han hem via en sjukbil.


Det hade visat sig att man gick bet på att sätta en kanyl till kontrastvätskan, som skulle ges inför kärlröntgen.


Dom provade att sticka honom i både arm, handrygg och fot, utan att lyckas få i en kanyl.


Jag vet inte riktigt vad som händer nu, har väntat hela f.m att nån skulle höra av sig från sjukhuset.


 

Berra sitter i.a.f på sin ordinarie plats med Triss i knät, som vanligt.

 

 

Maya ligger nedanför och knaprar på ett rådjurshorn.

 

 

Jag har tillbringat ett par timmar i köket med att baka bullar. Det blir barndop på lördag och jag lovade att fixa bullar till ca 50 personer, (så det blir några över till oss.)

 

Nu ska vi åka till Borlänge, ska handla lite och vi funderar på att äta julbord på IKEA.


Hundarna får nöja sig med en kortis promenad i skogen i regnet. Det är urtrist väder +4 grader ute, så den utlovade snön lär inte komma ner idag iallafall.




Av Kicki Fredlund - 3 december 2018 18:12

Berra ringde strax före tre att jag skulle komma och hämta honom.


Men när jag kom dit hade dom ändrat sig, han blir kvar till i morgon. Han sattes på dropp medan jag var kvar. Det ska göras en kontraströntgen i morgon, får se vad den visar.


EKGet var i alla fall lika som sist, när han var där för drygt en vecka sen, alltså inget som tydde på att nåt hänt med hjärtat


Det är lite ängsligt med att han blir röntgad med kontrast för det tar hårt på hans redan dåliga njurar.


Och måste det sen göras en kärlsprängning så blir det ju kontraströngen igen, men sköterskan sa att de gör dom inte två dar efter varandra.

***********************


Just nu, 18,30 ringde Berra, han var inte speciellt glad. Dom hade misslyckats med att sätta kanyl för kontrastvätskan. Han var sönderstycken i både armar, händer och fötter, utan att de lyckats träffa en ven. Han var vrålhungrig, hade inte fått något att äta på hela dan. Han åt frukost klockan 8 i morse, innan ambulansen kom.

Av Kicki Fredlund - 3 december 2018 14:29

Berra har haft bröstsmärtor inatt, men han väckte inte mig, inte gick han upp och tog nitrogkycerinspray heller. Han t.o.m trodde att hans sista stund var kommen.


Jag ringde till Lasarettet i Avesta, den jag pratade med beställde en ambulans.


Jag fick olämpligt nog kolik alldeles efter frukost och fick springa på toa medan ambulanspersonalen var här. Jag tror att mjölk kan vara en orsak till koliken, för det var samma när jag åt risgrynsgröt med mjölk senast.


   

Hundarna blev blåsta på promenad, för min kolik hade inte släppt när klockan var 14, så jag vågade mig inte ut. Men dom ser inte ut att lida för det.


 

Berra blev kollad med EKG innan de körde honom till Avesta för vidare undersökningar.


Ingenting har jag fått uträttat idag, bara strukit lite tvätt och lyssnat på en bok.


Jag väntar på att Berra ska ringa så jag kan åka och hämta honom.


Av Kicki Fredlund - 2 december 2018 16:36

Jag tog reda på ett par tvättmaskiner från igår på morgonen.


Så blev ytterligare ett fönster tvättat, i badrummet den här gången. Det är inte konstigt att det tar tid och att jag får ont i axlarna när det är 16 rutor i varje fönster, och inte sjutton är dom felfria när man satt hop dom, alltid är det nån liten fläck kvar som måste åtgärdas så det är att öppna upp allt igen, för visst sjutton sitter fläcken mellan fönsterna.


Dessutom ska det ju torkas både invändigt och utvändigt på fönsterkarmarna med andra trasor.


Sovit uselt i natt, då Maya varit orolig och ville ut både kl 2 och kl 6.


Direkt efter 11-kaffet åkte vi till Ludvika. Jag hade budat in ett par poster vid förra veckans auktion.


   

Vi stannade vid Risshyttehage och promenerade med hundarna på vägen hem.

 

 

Trafikhinder då och då, för det var många träd som låg över stigarna.

 

     

Hundarna var lyckliga att få vara i en alldeles ny skog.

 


Liten filmsnutt på pinnhundar.

 

 

Triss vilar ut i den nya hundsängen, som vi fick av Regina när hon tömde huset. (Missade att använda blixt)


Av Kicki Fredlund - 1 december 2018 15:15

Så har vi då gått in i julmånaden december.


I morgon är det första advent och faktum är att jag fick ett litet ryck idag.


Har tagit bort alla smådukar (dom ligger i tvättmaskinen nu) och dammtorkat både högt och lågt.


Juldukarna kommer på lite senare, jag har tvättat två fönster till nu när vi har mildväder igen. +2,5 grader idag.


 

Adventsstake kom upp nu när fönstret är rent.

 

 

I köket även julgardinerna, normalt har jag inga gardiner här, eftersom köket är ganska mörkt i sig så jag vill ha in så mycket ljus som möjligt.

 

 

Naturligtvis kom tomtestaken fram också, men det saknas duk på bordet.

 

 

Jag köpte ett antal hyacinter, när Hemköp sålde för 5 kr st. Har placerat ut dom lite här och var.

 

Vi har nyss ätit stekt lax till middag, nu ska jag lata mig resten av dan, 

 

Jag ligger efter på avsnitten av Sthlm Rekviem, så jag ska nog se det senaste via datorn, medan  Berra ser V75 på TVn.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards