Direktlänk till inlägg 2 december 2018

1:a advent

Av Kicki Fredlund - 2 december 2018 16:36

Jag tog reda på ett par tvättmaskiner från igår på morgonen.


Så blev ytterligare ett fönster tvättat, i badrummet den här gången. Det är inte konstigt att det tar tid och att jag får ont i axlarna när det är 16 rutor i varje fönster, och inte sjutton är dom felfria när man satt hop dom, alltid är det nån liten fläck kvar som måste åtgärdas så det är att öppna upp allt igen, för visst sjutton sitter fläcken mellan fönsterna.


Dessutom ska det ju torkas både invändigt och utvändigt på fönsterkarmarna med andra trasor.


Sovit uselt i natt, då Maya varit orolig och ville ut både kl 2 och kl 6.


Direkt efter 11-kaffet åkte vi till Ludvika. Jag hade budat in ett par poster vid förra veckans auktion.


   

Vi stannade vid Risshyttehage och promenerade med hundarna på vägen hem.

 

 

Trafikhinder då och då, för det var många träd som låg över stigarna.

 

     

Hundarna var lyckliga att få vara i en alldeles ny skog.

 


Liten filmsnutt på pinnhundar.

 

 

Triss vilar ut i den nya hundsängen, som vi fick av Regina när hon tömde huset. (Missade att använda blixt)


 
 
Ingen bild

Rsija

2 december 2018 20:52

Jag klarar inte heller att tvätta fönster längre, men har tur en man som klarar av det. Det är så skönt och fint att ha rena fönster, speciellt när adventsstakarna ska på plats

Kicki Fredlund

3 december 2018 08:41

Det är så trist när kroppen säger ifrån, allt tar sån jäkla tid.
Men visst är det skönt att slippa få flugskiten speglad i fönstren via adventsstakarna.

 
paula

paula

2 december 2018 22:54

Hej, så du har varit i min hemkommun idag! Vet du, det sista fotot är jättebra, det blir ofta alldeles på tok för skarpa bilder med blixt inomhus. Har aldrig sett en sån hundbädd, men hon visar ju tydligt hur bekväm den är! Mina jyckar brukar vilja hålla huvudet högt, så Blinka vill gärna ha hakan på kanten runt bädden. Visst är det trist väder nu, tack o lov har jag numera pyntälskande grannar så det fullkomligt strålar om alla hus på min gata! Adventskram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

3 december 2018 08:36

Du må tro att jag tänkte på dig igår när vi var 5 mil ifrån dig bara.

Hundbädden är fiffig för den förlängda delen går att fälla över så den blir som en ännu mindre stol.
Maya ligger hellre med huvudet på kanten.

Ja, det är mycket som lyser nu, även här, då jag fick två adventsstakar till med hem från Brunnsvik.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards