Direktlänk till inlägg 3 december 2018

Ingen bra dag

Av Kicki Fredlund - 3 december 2018 14:29

Berra har haft bröstsmärtor inatt, men han väckte inte mig, inte gick han upp och tog nitrogkycerinspray heller. Han t.o.m trodde att hans sista stund var kommen.


Jag ringde till Lasarettet i Avesta, den jag pratade med beställde en ambulans.


Jag fick olämpligt nog kolik alldeles efter frukost och fick springa på toa medan ambulanspersonalen var här. Jag tror att mjölk kan vara en orsak till koliken, för det var samma när jag åt risgrynsgröt med mjölk senast.


   

Hundarna blev blåsta på promenad, för min kolik hade inte släppt när klockan var 14, så jag vågade mig inte ut. Men dom ser inte ut att lida för det.


 

Berra blev kollad med EKG innan de körde honom till Avesta för vidare undersökningar.


Ingenting har jag fått uträttat idag, bara strukit lite tvätt och lyssnat på en bok.


Jag väntar på att Berra ska ringa så jag kan åka och hämta honom.


 
 
paula

paula

3 december 2018 17:29

Men kära nån, tror du han redan får komma hem? Mår han bättre? Är alla värden okej? Vad var det då som hände? Låt nu läkarna bedöma när han kan åka hem. Nu är ju han där han får bäst vård, hälsa så gott och jag håller tummarna för snabbt tillfrisknande!/Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

4 december 2018 21:45

Jo han fick komma hem, men jag måste få tag i läkaren i morgon och få reda på hur dom ska gå vidare.
Kram

 
Pia

Pia

3 december 2018 19:48

Men så mycket ni ska behöva tampas med! Jag tänker på er ❤️
När det gäller mjölk, gör som jag: använd laktosfri. Magen mår mycket bättre av det!
Kram
/Pia

http://pimli.se/blogg

Kicki Fredlund

4 december 2018 21:43

Ibland är det lite mer än annars.
Jag dricker nästan aldrig mjölk nu för tiden, det kanske är därför jag börjat reagera.
Har läst att man kan göra sin egen havremjölk.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards