Direktlänk till inlägg 5 december 2018

Det blev julbord på IKEA igår

Av Kicki Fredlund - 5 december 2018 12:10

Jag väntade på att nån läkare, eller annan personal från Avesta skulle höra av sig igår så jag skulle få veta hur dom ska gå vidare med Berra, men ingen ringde.


Jag ringde själv upp i morse och fick beskedet att nån skulle ringa idag.


Vi åkte till Borlänge igår, det var ett misserabelt väder, med regn hela dan.


Vi stannade till i Tjärnan på väg in till Borlänge. Det blev en blöt skogspromenad med hundarna.


Handlade på ICA MAXI sen ett ärende på Kupolen, innan det blev julbord på IKEA.


     

Massor av god mat stod framdukat, fräscht var det också.

 

     

Jag åt av mina favoriter, det var väl på gränsen till frosseri, men jag backade inte i alla fall.

Avslutningen med ostkakan var pricken över i.

 

Idag skiner solen och det är -2 grader. Det kom aldrig nån snö igår, trots att det sas hela tiden, t.o.m varnades för stora snömängder i Dalarna.

 
 
Hillevi

Hillevi

5 december 2018 16:09

Så skönt att Berra fick komma hem!!!

Julbordet ser gott ut, särskilt som det var fint och oförstört. Saknades bara två julfrallor med rött äpple i munnen... med skylten Obs! Endast ÖGONGODIS! :D

Här var lyckan total för en skurkburk idag, då Hågahagen besöktes för första gången på länge. BorzoiFrej var där och många andra bekanta. Nu är Kalle oändligt trött och totalt nöjd!




http://Gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

5 december 2018 17:56

Men så kul att ni kom iväg till Hågahagen igen.
Jag förstår att Kalle var lycklig och jag tror nog att du var ganska nöjd också.

När ska du börja blogga igen? Har du fortfarande ingen dator?

 
Ingrid

Ingrid

5 december 2018 16:48

Jag har faktiskt ätit julbord på IKEA vid Kungens Kurva en gång, när jag var där tillsammans med Kerstin o Hassine och det smakade helt ok.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

5 december 2018 17:54

I år var det ett ovanligt fräscht julbord. Deras sillar och sillröror var jättegoda.
Ha en fin fortsättning på veckan du också!
Kram

 
Ingen bild

Raija

6 december 2018 18:57

IKEAs julbord ser riktigt fint ut och hoppas det smakade lika gott.
Samma här med vädret och det lockar inte till längre promenader.

Kicki Fredlund

7 december 2018 17:29

Ja det var ovanligt bra julmat.
I natt fick vi faktiskt snö, så pass att det blev vitt på marken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards