Alla inlägg den 18 december 2018

Av Kicki Fredlund - 18 december 2018 09:05

Idag har det börjat om att snöa, så nu är vi i.a.f garanterade en vit jul, om nu det är nåt att stå efter. Det är måttliga -3,5 grader, räcker bra för mig.


Igår fick jag skotta mig ner till förrådet där sparken förvaras. Idag måste jag skotta för att ta ut bilen, bilen som för övrigt är i stort behov av att tvättas.


Nedanstående bilder är från igår.


 

Det blev en tur till sjön, men det var för mycket snö för att ta sig ut på isen med sparken, men annars börjar det bli dags nu.

 

   

Hundarna, speciellt Maya, var väldigt intresserade av vad det var som fanns under snön.

 

 

Till slut fick hon fram en gammal ölburk, vad nu den hade där att göra.

 

 

På väg bort till badplatsen var det ingen som gått före oss i snön, så det blev till att spåra upp en egen stig.

 

Eftersom jag hade en lat dag igår, så gjorde jag det lätt för mig när det var dags för mat.


 

Jag hade ett pizzakit i kylen som jag fyllde med bl.a musslor. Jag har varken köpt eller ätit musslor i hela mitt liv, men hade en burk (som jag fått av Regina) i skafferiet, så det var väl dags att testa. Det var helt OK kan jag väl säga.

 

Idag blir det en vända in till Hedemora för att handla. Det är ingen ordning alls nu på handlandet. Hemköp har 5% för pensionärer varje tisdag, dessutom extrapriser endast idag, ICA må-fre, men bara till kl 13. Lidl har sina extrapriser må-ons eller to-söndag. Håhåjaja, det är inte lätt att hålla reda på var man ska spara in nån krona. Det är, som tur är, nära mellan butikerna.


Men det blir i.a.f ett gäng nya hyacinter för 5 kr/st på Hemköp.


Måste också till Apoteket, då de fått beställa hem en medicin som var slut både för Berra och Apoteket.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards