Alla inlägg den 2 december 2015

Av Kicki Fredlund - 2 december 2015 13:47

I morse åkte vi till Lasarettet i Falun.


Jag fick träffa kirurgen som skulle operera mig och den sköterskan som jag kommer att ha kontakt med.


Operationstid var redan bokad till den 10 december, men jag bad att få skjuta på det lite, för den 12:e är Stora Stockholm utställningen och jag har ju anmält både Maya och Triss och vill gärna åka dit.


Det blev lite knepigt, för dom opererar bara på tisdagar och torsdagar. Tisdag d

en 15:e var redan fylld, men dom var så jysta att dom fixade tid till torsdagen efter. Men den veckan arbetar läkaren som jag träffade idag natt, så det blir nån annan som jag inte träffat.


Men nu kommer dilemmat. Läkaren sa att det räcker att ta bort en bit av bröstet, men då måste jag åka på strålning i 5 veckor!! Dagligen 5 dar i veckan.


Gävle, Uppsala, Västerås eller Örebro är vad jag har att välja på att åka till.


Om jag tar bort hela bröstet så kan man slippa strålning (om det inte visar sig att cancern spridit sig mer än vad som synts på ultraljud)


Tar dom bara en bit av bröstet så får jag åka hem samma dag, tar dom hela så måste jag stanna över natten.


Jag tror inte att Berra fixar att vara sjäv hemma med hundarna i 5 veckor. Att jag skulle bo på patienthotell under tiden är helt uteslutet. Men även om jag åker emellan varje dag så tvivlar jag på att det fungerar


Alltså hoppas jag att dom tar hela bröstet och att jag kanske kan slippa efterbehandlingen helt.



Av Kicki Fredlund - 2 december 2015 13:36

 

Här är det verkligen ofärdigt. Hela köket puts väck och nytt ska det bli.

Av Kicki Fredlund - 2 december 2015 13:33

 

Här kan man få hög puls om man vill, men igår var det tyst och ingen puls alls på stället.

Av Kicki Fredlund - 2 december 2015 07:21

Gårdagen var en sån där dag som bara försvann.


Jag bakade visserligen saffransbullar på f.m (så det fick jag i.a.f uträttat), men sen åkte vi till Borlänge.


 

Berra hade ju tid hos sin  sjukgymnast, där han får stömförande akupunktur för sin huvudvärk och yrsel. Det har hjälpt mot huvudvärken, återstår att se om det hjälper mot hans yrsel


 

Medan Berra var hos Anders så gick jag runt med kameran. Jag letade motiv till teman på 365 foton.

Som vanligt så här på slutet så brister både motivation och fantasi, så jag ligger åtskilliga dagar efter.


Kanske kommer jag ikapp, kanske inte.


   

Åter åt vi på den här thairestaurangen. Gott ibland, men det ska nog inte vara för ofta.


Vi var in till S-O, där renoveras det kök för fullt, vi fikade på varsin stol med i pappersmuggar, för hela köket var totalt "utblåst".


Eftersom det var helmörkt när vi kom hem så kändes det ju som om dagen var slut, trots att klockan bara var halv 5.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards