Alla inlägg den 11 december 2015

Av Kicki Fredlund - 11 december 2015 13:15

Igår kväll hade vi den årliga grötfesten på brukshundklubben.


Trevligt som vanligt, där skogakommittén åter lagt ner stor möda för att vi andra ska trivas.


Årets julklapp, som skulle börja på bokstaven P, var nästan lika marig som fjolårets J.


Det blev ganska många plåtburkar/askar i olika fason, men nåt paraply, som jag själv letade efter utan att hitta, var det ingen som fick.


 

Varm glögg med nötter och russin fick vi när vi kom. På spisen står gröten och värms.


 

Så fint dukat med juliga engångstallrikar.


 

Gröten har inte kommit på bordet än, men sill, ägg, bröd och skinka väntar på att huggas in på.


 

Dags att dela ut paketen, som öppnades ett och ett så alla hinner se vilka fantsifulla tolkningar på bokstaven P som gjorts.


 

I paketet på förgående bild fanns en pläd med ett varghuvud på.


 

Alla är ju nyfikna vad som döljer sig i paketen.


 

Pia fick prydnadssaker med julanknytning.


 

Sofia fick prinskorv..


 

och Tobbe (som egentligen inte ville vara där, men "medlurad" av sambon Pia) fick ett presentkort på ICA.


 

Mitt bidrag var ett pussel, som Monika fick (men jag tror att Gunnel gärna velat ha det)


 

Pocketböcker till Sandra...


    

Ninni fick sätta på sig extra glasögon  för att kunna se den lilla texten.


Det dröjer inte så länge innan det är fest på Skoga igen, då den årliga "tacksägelsefesten" går av stapeln i slutet av januari. Där bjuds alla in som på något sätt deltagit/hjälpt till i klubbens verksamhet under året.



Av Kicki Fredlund - 11 december 2015 09:28

 

Jag köper rabattfrimärken, som jag sen använder när jag säljer på Tradera. Mannen som jag köper av sätter alltid på en mångfald av olika frimärken på det rekomenderade brevet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards