Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Pest eller kolera

Av Kicki Fredlund - 2 december 2015 13:47

I morse åkte vi till Lasarettet i Falun.


Jag fick träffa kirurgen som skulle operera mig och den sköterskan som jag kommer att ha kontakt med.


Operationstid var redan bokad till den 10 december, men jag bad att få skjuta på det lite, för den 12:e är Stora Stockholm utställningen och jag har ju anmält både Maya och Triss och vill gärna åka dit.


Det blev lite knepigt, för dom opererar bara på tisdagar och torsdagar. Tisdag d

en 15:e var redan fylld, men dom var så jysta att dom fixade tid till torsdagen efter. Men den veckan arbetar läkaren som jag träffade idag natt, så det blir nån annan som jag inte träffat.


Men nu kommer dilemmat. Läkaren sa att det räcker att ta bort en bit av bröstet, men då måste jag åka på strålning i 5 veckor!! Dagligen 5 dar i veckan.


Gävle, Uppsala, Västerås eller Örebro är vad jag har att välja på att åka till.


Om jag tar bort hela bröstet så kan man slippa strålning (om det inte visar sig att cancern spridit sig mer än vad som synts på ultraljud)


Tar dom bara en bit av bröstet så får jag åka hem samma dag, tar dom hela så måste jag stanna över natten.


Jag tror inte att Berra fixar att vara sjäv hemma med hundarna i 5 veckor. Att jag skulle bo på patienthotell under tiden är helt uteslutet. Men även om jag åker emellan varje dag så tvivlar jag på att det fungerar


Alltså hoppas jag att dom tar hela bröstet och att jag kanske kan slippa efterbehandlingen helt.



 
 
Ingen bild

Yvonne

2 december 2015 16:31

Ja det var verkligen ett val mellan pest och kolera!

Kicki Fredlund

3 december 2015 09:18

Ja bättre alternativ hade man ju önskat.

 
Hillevi

Hillevi

2 december 2015 17:27

Vi är olika, alla. För mig hade valet varit hela. Du är rar, du, som sätter din man före dig själv.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

3 december 2015 09:17

Jag är realist, tror det skulle bli jäkligt svårt att genomföra efterbehandlingen rent praktiskt.

 
Ingen bild

Christine

2 december 2015 18:49

Usch så besvärligt allting! Jag tror att om det är möjligt att slippa strålning är det nog absolut det drägligaste. Annars har jag jullov i nästan tre veckor. Hundarna kanske skall åka på kollo? ☺

Kicki Fredlund

3 december 2015 09:15

Ja, inte så kul att välja.
Den eventuella behandlingen börjar flera veckor efter operationen. Då har du inte jullov längre, rackarns ;)

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

3 december 2015 20:49

Oj, vilka alternativ! Det var nytt för mig att man vid strålning måste så långt bort. Och inte vet man hur man mår av strålningen heller...du skulle ju inte få en lugn stund. Jag hade utan vidare valt att ta bort bröstet, men alla tänker ju olika o det ska man respektera. Det påminner mig lite om när jag hade förstadium till cancer i livmodertappen och det krävde operation. Jag skulle vara sjukskriven ett par veckor efteråt eftersom man inte syr utan det är ett öppet sår som kan börja störtblöda. Frågade doktorn vad man gör isåfall. Ringer 112 var svaret...Vad gör då Paula? Jo hon sätter sig ombord på Finlandsfärjan på väg till Helsingfors för att ge utbildning till nyanställda på banken...Jag lovar, jag tog det lugnt, ville inte hamna i en situation där de var tvungna att tillkalla ambulanshelikopter...men det gick bra. Men dumdristig det ska man rakt inte vara. Jag hade nog valt att skippa utställningarna, det kommer ju flera, men jag vet ju hur viktigt det är för dig...
Kramizar

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

4 december 2015 11:02

Så typiskt Paula att ge sig iväg så där. Men du har nog blivit klokare med åren, förhoppningsvis.
Jo, visst lutar det åt att ta bort hela bröstet, men jag vet inte om jag får bestämma själv när alla på sjukhuset säger att det räcker att ta en bit.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards