Alla inlägg under juni 2015

Av Kicki Fredlund - 12 juni 2015 07:55

 

Den här grodan hade tur att jag flyttade på gräsklipparen innan jag startade den, för annars hade hen hamnat i en riktig knipa, eftersom den satt under klipparen.

Av Kicki Fredlund - 11 juni 2015 11:48

Vi har en liten hög med skräp kvar, som skulle eldas upp. Det är mest nedklippta buskdelar, men även lite ogräs.


 

Eftersom allmänningens gräs är högre än vanligt pga det myckna regnandet, så kommer dom nog och klipper vilken dag som helst (brukar ske till midsommaren).


 

Satte fyr på den lilla brasan....


 

Berra fick komma ut och agera brandvakt.


 

Det brann inte så bra om man säger så, det var ju så blött efter allt regn.


 

Som jag visat i tidigare inlägg, så finns inte mycket vatten kvar i dammen.


 

Det som göms i snö kommer upp i tö, heter det ju. Men det stämmer in på en tömd damm också.

Det är för dyigt, annars hade jag rensat bort skräpet som ligger på botten. Det stora plastsjoket brukar flyta delvis på ytan.


 

Det är bort till dammluckorna som vattnet försvinner.

Av Kicki Fredlund - 11 juni 2015 11:46

 

Attans! Dammen är tömd. Jag undrar om vattnet kommer att släppas på igen?

Av Kicki Fredlund - 11 juni 2015 11:41

 

Va? Det fanns inget vatten i dammen när jag skulle fylla mina vattenkannor idag.

Jag brukar stå vid gräs/vasskanten och fylla kannan, för vattnet brukar gå upp till kanten, men nu var det bara gyttjig lera där.

Av Kicki Fredlund - 10 juni 2015 19:33

Idag åkte jag till Falun, då jag hade tid för klíppning 10.15


 

Maya och syrran Hedda höll igång....


 

Hedda blev helt slut.


 

På vägen hem stannade jag till på nybyggda/utbyggda Pärlan i Gustafs. Jag kom dit strax innan dom öppnade kl 13, redan då stod ett 10-tal bilar, med människor som väntade på att det skulle öppna.


Jättestort och väldigt fräscht var det.


 

När jag åkte därifrån en dryg halvtimme senare så var det knökfullt på den rymliga parkeringen.

Det är verkligen inne att handla seconhand.


Jag letade efter ett skärp till mig, men utan resultat. Men en pocket av Åsa Larsson för 5 kr blev det. Det är hennes femte kriminalroman om Rebecka Martinsson, Till offer åt Molok, jag har läst de tidigare, men inte denna.


  

 

Jag träffade även en trevlig gammal boxerkille i Gustafs. Jag blev lite förvånad att träffa honom och hans husse där, eftersom dom hör hemma i Smedjebacken.


 

Jag och Maya gick också en promenad tillsammans, det är inte så ofta det blir bara hon och jag.


 

Här släcker hon törsten i ett litet vattendrag.


 

Annars var hon mest intresserad av att äta gräs.

Av Kicki Fredlund - 10 juni 2015 19:24

 

En liten bevingad flitig varelse i trädgården.

Av Kicki Fredlund - 9 juni 2015 14:51

Äntligen ett perfekt väder. Solen skiner, men det finns också stackmoln som gör att det inte blir för hett.


Jag får ofta arbetslust i den här typen av väder, så också idag.


Har varit ute i omgånger och pysslat med blommor och plantering. Så länge i taget går det inte tyvärr.


 

Har fyllt krukor och amplar med jord och blommor, en hel del återstår, men jag är på G.


Har även börjat skrapa trädgårgsstolarna (urgamla grythyttestolar). Trots att jag nyligen målat dom, var det förra året eller året innan?


 

Har just tagit en köttfärspaj ur ugnen, strax före den blev rabarberpajen till eftermiddagsfikat klar.

Nu ska jag väcka Berra så vi får äta.


Till kvällen ska jag till klubben, då jag är intstruktör på tisdagsträningen.



Har just tagit e

Av Kicki Fredlund - 9 juni 2015 12:12

Igår började en del av valparna att öppna ögonen (9 dagar gamla).


 

 

Största och minsta valparna, det skiljer 100g. Annars är dom väldigt jämna och alla utom den minsta har fördubblat sin födelsevikt.

 

Min favorit, men jag kan väl knappast spara en tik igen.


 

Om dom inte äter så är det så här det ser ut i valplådan. Utslagna, mätta och belåtna.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards