Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Kicki Fredlund - 25 juni 2015 14:30


Visst halkar dom och far och är fortfarande ganska ostadiga på benen. Men utvecklingen går rasande fort, nu morras det och små försök till lek görs allt oftare.

Triss kom infarande i hagen när en valp lät lite för mycket

Av Kicki Fredlund - 25 juni 2015 11:59

Oj vilken gråt och tandagnisslan det blev när valparna idag fick flytta ut i köket.


Valparna pep och skrek och Triss blev orolig och Maya undrade vad som stod på.


 

Sista (?) målet i vårt sovrum, vissa har somnat vid sin tutte.


  

Det lugnade ner sig till slut och och valparna somnade på sin nya plats

   

Jag har fått låna galler, som är i byggbara sektioner, stabilare än kompostgaller och perfekt med en grind.


 

Ludwig har stuckit iväg till sin kompis här i byn, men först hann vi ta en fika.


Nu ska jag ut och rensa ogräs innan nästa regnskur kommer.


Av Kicki Fredlund - 25 juni 2015 11:55

 

En mjuk och lealös valpkropp kan nästan vara vriden hur mycket som helst för att komma åt maten.

Av Kicki Fredlund - 25 juni 2015 10:58

Jag klippte gräset iförrgår, trots att det var blött av regn, så var jag till slut tvungen att klippa det, sen fick jag räfsa ihop det igår, när det torkat lite.


 

Idag kom en annan klippare, det var traktor med slåttermaskin som slog av det jättehöga gräset på allmänningen.


 

När nu bondsyrenen på framsidan blommat ut och vissnat, så har den andra sorten som är på baksidan just börjat blomma.


 

Den skräpar dessvärre ner altangolvet, det här är ju bara början...


 

men jag gillar syrenen och tycker den är fin.

Av Kicki Fredlund - 25 juni 2015 10:52

I förrgår fick Triss följa med på skogspromenad för första gången sen hon fått valparna.


 

Hon har ett rejält juver att släpa på, så hon fick hålla sig ifrån dom risigaste ställena.


   

Men glad var hon att få hänga med ut.

Annars har hon bara varit med mig ute på tomten när jag grejat i trädgården.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards