Alla inlägg under juni 2015

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2015 09:57

I morse, halv 4 ringde den fasta telefonen. Det står i köket så det var bara att pallra sig upp, man blir ju alltid lite skärrad när det ringer vid såna tider.


Men när jag svarade fanns ingen där, alltså troligen en felringning, riktnumret var vårt eget.


Annars är det ju dessa ringare som inte finns i luren när man svarar. Nåt nytt mycket irriterande sätt som telefonförsäljare har börjat med. Dessutom får man inte längre vara ifred på mobilen heller från såna samtal.


Men två av dom har jag lärt mig känna igen riktnumret på, så jag lyfter inte på luren över huvudtaget.

Det ena är ett 031-nummer


Dom kan ringa flera gånger om dan i flera dagar.


Men, det kan också hända det som hände förra veckan. Det var ett 08-nummer som ringde gång på gång och när jag kollade vem som hade numret, så fanns ingen abbonent på det numret. Men en gång när jag kom ångande utifrån och hörde att det ringde så svarade jag snabbt utan att titta på displayen.


"Varför har du inte svarat, jag har ringt stup i ett i ett par dagar?" Det var min systerdotter Suzanne, som skulle tala om att Anita (min syster) nu var opererad i ryggen. (En stor operation som tog dryga 5 timmar)


Susanne ville bara ge mig direktnumret till Anita till skukhuset, för jag hade försökt nå henne på hennes mobil utan att lyckas.


Ja, så kan det ju också gå när man ratar vissa nummer.


 




Av Kicki Fredlund - 23 juni 2015 10:45

Nu är det den lugnaste tiden med valparna. Efter att dom i två veckor krävt väldigt mycket passning, så är det väldigt lugnt mellan 2 och 4 veckor.

 

Dom äter och sover, Triss tar hand om all vård. Jag behöver bara se till att det är torrt i bädden.

Redan är dom duktiga och går oftast från fällen och ut på tidningen när dom ska kissa.


Numera kan jag sova i pricip hela natten, det är bara Triss som behöver gå ut en gång. Hon äter ju dygnet runt (har i pricip fri tillgång på mat), så det gör ju att hon behöver ut oftare än annars.


   

Lite mer aktivitet börjar det ändå bli nu, med små morrningar och försök till lek.


 

Maya börjar bli väldigt intresserad av sina småsyskon, men Triss är måttligt road när Maya bli för närgången. Jag har bara grinden öppen när jag själv är där, annars är det fortfarande stängt in till valparna. Men nästa vecka när dom blir 4 veckor så räknar jag med att dom ska få flytta ut i köket.

Av Kicki Fredlund - 23 juni 2015 10:39

 

Det är alltid nån valp som ligger mer eller mindre överlappad av nån av dom andra.

Av Kicki Fredlund - 23 juni 2015 10:33

 

En snäcka, som är mindre i verkligheten än på bilden. Det finns gott om dessa små snäckor i alla möjliga mönster och nyanser i landen, med eller utan inneboende snigel.

Av Kicki Fredlund - 23 juni 2015 10:08

Bloggen är ganska innehållslös för tillfället, av den enkla anledningen att väldigt lite blir gjort.


Igår var vi en vända till Borlänge för det var en del som behövde inhandlas, bl.a fryst färskfoder till hundarna. Köper "Puppy", som alla gillar och som valparna snart kommer få smmaka på.


Ludwig hade sovit hos en kompis här i Vikmanshytttan natten innan, men kom hem innan vi åkte. Han följde inte med oss, utan stannade hemma här och tittade på film på sin dator, nåt som han faktiskt gör hela dagarna (tonårssyndrom?)

Vi promenerade med hundarna som vanligt i Tjärnan, det blev när vi var på väg hem.


Sen skulle jag rensa i landen, men det blev inte långa stunder, för hela tiden hindrades jag av regnskurar, som i.o.f.s inte var så långa, men det blev ju avbrott varje gång.


Av Kicki Fredlund - 23 juni 2015 10:00

 

Man behöver inte vara speciellt stark för att kasta tomkartonger. Bilden är från i våras när vi hade röjning i garaget.

Av Kicki Fredlund - 21 juni 2015 16:08

Det kändes härligt att åka till skogen på förmiddagen för att träffa spårgänget, som var ovanligt många just idag.


Vi hade också tur med vädret, inget regn och även en sol som dök upp efter några timmar.


Jag hade ingen kamera med, så det blev inga bilder.

Det var bara Maya som fick ett spår av mina tre. (Jag gick en promenad efter i stället)


Maya fick även prova på uppletande av föremål för första gången, det tyckte hon var kul och var fullt godkänd i sitt första försök. F.f.a har hon ett stort föremålsintresse och har inga problem att ta upp apporter eller leksaker som man lagt ut.


Något ganska tråkígt som hänt väldigt plötsligt senaste dagarna, är att Jolly blivit nästan döv.

Om hon sover hör hon absolut inte när jag ropar på henne och i övrigt måste jag ropa hennes namn väldigt högt för att hon ska reagera.


 

Vi fick fikagäster igår e.m då Emelies far Roger och hennes halvsyskon kom hit. Maya fick mycket kel på golvet.


 

Nu har valparna fått halsband på.


   

Emelie tar min kamera emellanåt, då vet man inte vilka motiv som hamnat på bild.


 

Emelie fick ta farväl av valparna igår, för hon och Cissi åkte hem till Göteborg på kvällen, medan Ludwig ska vara kvar här hos mormor och morfar ett tag eftersom Cissi inte har semester än. Då slipper han vara ensam hemma om dagarna.


Man kunde ju tycka att Ludwig även kunde få åka till sin pappa i Sundsvall medan han har sommarlov, men det verkar väldigt svårt att få till från pappans sida.


 

I morse medan Triss var ute, så passade Maya på att smyga in till sina småsyskon, hon var väldigt intresserad och fascinerad, men dom bara sov och märkte ingenting.



Av Kicki Fredlund - 20 juni 2015 17:48

Midsommarafton gick i familjens tecken.


Cissi, Emelie och Ludwig kom från Göteborg på torsdagskvällen. Sen fylldes det på under gårdagen med Barnbarnen Felix och Tobias, Tobias hade även sin lilla familj Erika och barnen Melissa och Eddie med sig.


 

Cissi med sina fina pojkar.


 

Emelie stod för efterrätten en pajbotten med chokladmaräng...

 

tillden åt vi både lemon curd, jordgubbar och vispgrädde.


Tråkigt nog har jag så ont i ryggen att det blir jobbigt att göra mat till 10 personer, när jag knappt fixar det till två.


   

Melissa är mycket allergisk och fick lov att inhalera ett par gånger för att klara av att vara här, hundarna hade jag flyttat undan men det hjälper ju föga när det finns hundhår överallt.


Men åt gjorde båda barnen med god aptit både av laxen och efterrätten. Att få slicka en visp är heller aldrig fel.


Alla knallade iväg för att delta på byns midsommarfirande, som skulle börja kl 15, men när dom kom dit halv 4 var dansen redan slut.


 

Maya som vanligt mer högt än lågt.


 

Emelie, Melissa och Eddie som kommit tillbaka efter dansen som dom fixade själva eftersom den officiella redan tagit slut.


Som tur var blev det inte så värst mycket av det hotande regnet, för det var mest uppehållsväder under dan.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards