Alla inlägg under januari 2015

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2015 09:16

Jag fick ju hjälp igår att börja bygga upp en ny hemsida. Men att kopiera över min gamla hemsida till den nya är inte så enkelt.


OK, jag hade ju räknat med att det kommer att ta en väldig tid, men inte räknat med att det skulle vara såå svårt att flytta över bilderna till texten. Ingen konst att kopiera och spara bilderna, men sen kom det svåra. Jag får inte till det så bilden hamnar där den ska, den hamnar mitt över texten eller nån annanstan.   


Ack ja, jag får be Pia om hjälp igen.


Idag är det inte så blåsigt längre och temeraturen är lagom på - 2 grader.


 

Det blir nog att sitta vid datorn hela dan idag. Fler saker ska ut på Tradera, bl.a hoppas jag att jag får den här stekgrytan såld.


 

Enda avbrottet blir när jag ska ut med hundarna.


Berra har en dålig dag och ligger, men jag hoppas att han piggnar till frampå dan så han kan följa med ut.

Av Kicki Fredlund - 4 januari 2015 07:37

 

Idag har jag krossat Skorpans fina matskål, när jag var fumlig och tappade den i golvet när det var dags att ge hundarna mat i morse.

Av Kicki Fredlund - 3 januari 2015 18:32

Idag fick hundarna sin skogspromenad på f.m


 

Matresterna låg kvar i skogen där nån galning slängt ut det. Triss var intresserad av korvlukten som fanns i kassen.


 

Pinnkamp, naturligtvis.


 

Släcka törsten i en vattenpöl är helt ok.


 

Mitt på dan kom Pia för att hjälpa mig med hemsida och blogg. Jag kommer äntligen att flytta min hemsida och uppdatera den. Men det kommer säkert att ta ett bra tag innan det är klart och den ligger ute.


Nu har jag dessutom fått lära mig att länka inläggen på bloggen, så äntligen kan mina 365 foton länkas till inläggen på avklarade teman.


Att man lär så länge man lever är då visst och sant.


Det blev ingen middag lagad, Berra fick åka till pizzerian i byn och köpa en kebabrulle. Vi visste sen tidigare att den var så stor en den räckte att dela på och ändå bli proppmätt.


Av Kicki Fredlund - 3 januari 2015 07:30

 

Hur tänkte dom egentligen här? Ja, förmodligen inte alls. Jag blir vansinnig på människor som kastar sakeri naturen.

Igår när vi åkte till skogen så låg detta alldeles intill vägen på skogsstigen där vi ställer vår bil medan vi promenerar med hundarna.

Två fulla kassar (från Ica i Hedemora) med gamla matrester i burkar. Ena kassen var full av halvtomma glasburkar med olika sorters sill! Någon har tydligen röjt sin kyl och frys,

Av Kicki Fredlund - 2 januari 2015 10:53

Otroligt med 6 grader varmt, men vi hade faktiskt samma sorts väder förra året den här tiden. Kanske inte lika varmt, men snöfritt var det.


Jag hade tänkt länka till min inlägg från 2 januari 2014, men jag vet dessvärre inte hur man gör, eller om det ens går.


Jag blir så irriterade på mina bristande datakunskaper, jag tror jag måste ringa till Pia hon är duktig på det här och har hjälpt mig förr.


 

Annars är det väl dags att sätta ut lite smått och gott på Tradera. Jag har ju handlat på auktion igen.

Av Kicki Fredlund - 2 januari 2015 09:58

 

Jag kände mig själv ganska klyftig när jag passade på att köpa flera kilo av dessa klyftiga clementiner när dom bara kostade 10 kr/kg.

Av Kicki Fredlund - 1 januari 2015 12:23

 

Jolly var en riktigt bra förebildför Maya i natt. När fyrverkeriererna och smällandet startade vid kl 24 och sen höll på ett bra tag, så skällde Maya till en början som en galning.

Men sen jag lagt henne hos en sovande Jolly så blev hon lugn och brydde sig inte längre om att det small.

Av Kicki Fredlund - 1 januari 2015 11:51

Nä nu är det då på tok för varmt. Vi har ju ändå gått in i januari och även haft - 15 grader under julhelgen.


Idag är det 4,5 plusgrader och den lilla snö vi hade fått försvinner snabbt. Jag har även sett att det är lika varmt ända uppe i norra Sverige.


 

Jag har glömt att notera, att när vi kom hem från Ludvika häromdan, så hörde jag att det stod vatten och rann nånstans. Det visade sig att det var utomhuskranen på husväggen som stod och rann för fullt. Jag fick skruva åt kranen två varv för att stänga av. Hur sjutton hade den kunnat börja rinna så helt utan vidare.


Det var då en himla tur att vi inte var borta ännu längre.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards