Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Stackars Jolly

Av Kicki Fredlund - 29 januari 2015 21:37

I mitt förra inlägg skrev jag att Jolly var bättre, men det var då det.

Mot kvällen när hon skulle få sin mat, så mådde hon jättedåligt igen.


Hon ville varken ha mat eller dricka vatten och när jag skulle peta i henne medicinen, penicillinet + kortison, så såg jag att hon såg hemsk ut i munnen, cystan under tungan hade blivit mycket större och såg blodfylld ut. Febern hade stigit igen till nästan 40 grader (39,8)


Det var bara att ringa till Falu Djursjukhus och omgående ge mig iväg.


 

Vi hann bara komma in i väntrummet så gick cystan sönder och det rann ut en massa blod ur munnen.


 

Sofia kom och hämtade Jolly sen veterinären undersökt henne och bestämt att hon skulle stanna över natten och få smärtstillning och vätskedropp. Troligen får hon komma hem igen i morgon.


 

Hon mådde verkligen dåligt igen mattes lilla hjärta.


Nu har jag kommit hem igen, inte det minsta mindre nervös över hur detta ska sluta.


 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

29 januari 2015 22:09

Vilken pärs Kicki, och finns det någon som kan se ynkligare ut än en boxer? Ja skulle vara basset då, Loppan såg alltid dyster ut...
Håller tummarna som du redan vet, o hoppas allt ordnar sig till det bästa. Varmaste styrkekram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

30 januari 2015 09:01

Jag hoppas så klart att Jolly ska fixa detta. Hon var verkligen ynklig igår och hade säker väldigt ont.

 
Ingen bild

Yvonne

29 januari 2015 22:15

Oj så mycket som hänt sedan jag läste din blogg för några dagar sedan...
Stackars Jolly! Håller tummarna för att det rättar till sig.

Kicki Fredlund

30 januari 2015 09:11

Håll tummen hårt!
Vi ses ikväll.

 
Pia

Pia

29 januari 2015 22:22

Men skruttan då! Hoppas det blir bättre nu!

http://pimli.se/blogg

Kicki Fredlund

30 januari 2015 09:11

Usch ja, det hoppas jag också.

 
Raija

Raija

29 januari 2015 22:23

Men fy så jobbigt för både dig och Jolly. Hoppas hon blir bättre snabbt och får komma hem i morgon. Det är tufft med äldre hundar, för oron blir ännu större då. Håller tummarna att allt går bra nu.

http://www.nitida.se

Kicki Fredlund

30 januari 2015 09:10

Ja, det är just hennes ålder som gör mig så nervös, dessutom har hon ju ett måttligt blåsljud på hjärtat. Det är ju inte heller så bra.

 
Cici

Cici

29 januari 2015 22:49

Oj, stackars, stackars Jolly! Och stackars matte! Vad mycket elände som kan drabba våra hundar. Jag har aldrig hört talas om något liknande. Är det vanligt att boxer drabbas av detta?

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

30 januari 2015 09:08

Jag har aldrig hört om det tidigare heller, det är då inget som är specifikt för boxer. Men enligt veterinären är det visst inte så ovanligt med spottkörtelcystor (ranula)på hundar.

 
Lena

Lena

29 januari 2015 23:31

Vanmakten som sliter i en är fruktansvärd... jag vet...

Såklart håller jag alla tummar för att hon i morgon fått energi via droppet & känner sej piggare, gamla fina gumman♥

Kramarom♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

30 januari 2015 09:06

Jag vet hur eländigt du haft/har det med dina, så jag förstår att du vet hur det känns.
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

30 januari 2015 05:37

Oh mitt hjärta blöder, stackas lilla Jolly, så hemsk, hoppas nu verkligen hon piggar på sig och blir helt bra igen. Peppar peppar så har mina jyckar aldrig varit sjuka o det är jag väldigt tacksam för. Håller alla tummar o tår för Jolly.
Kramiz

http://anki-nilsson.blogspot.se

Kicki Fredlund

30 januari 2015 09:04

Det är nåt att vara tacksam för, att hundarna är friska.
Jolly hade ju massor av fel när hon var ung, men de senaste 7 åren har hon varit pigg och frisk. Jag hoppas så klart att hon fixar detta. Kramiz tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards