Alla inlägg den 5 december 2014

Av Kicki Fredlund - 5 december 2014 19:13

Jag bakade saffransbröd på f.m Jag tittade på Godkväll för ett tag sen, där bakades saffransbullar och dom såg så goda ut.


Vanligtvis gör jag saffransbrödet precis lika som vetebröd, men med en burk kesella, och saffran förståss.

Men den här gången gjorde jag det helt efter det receptet som dom använde sig av på TVn. Bl.a med smör i.s.f margarin, som dessutom rumsvarmt skulle tillsättas i degen mot slutet.

Bullarna skulle gräddas i 10 min. i 200-225 grader. Jag brukar ha 250 grader och ca 7-8 minuter.


 

Det blev mandelmassefyllda bullar, flätor och vanliga lussekatter. Dom ser helt ok ut, men dom blev torra och inte så mycket saffranssmak heller.

Jag gjorde dessutom tredubbel sats, för ursprungsreceptet var bara på 3 dl mjölk. Men bullarna med fyllningen var ganska bra och goda.


Nu till något helt annat. I morgon startar Dialog In på V75 i Sundsvall. Det ska bli så spännande att se hur han står sig i den tuffa konkurrensen. Dessutom kan vi ju se loppet på TV



Av Kicki Fredlund - 5 december 2014 11:29

Hundarna kan då konsten att underhålla en när man är ute och går i skogen.


 

Igår hittade dom en gummilapp, kanske nåt som suttit bakom en skärm på nån bil.


 

Det blev mycket bus och jakt om vem som skulle härska över fyndet. Jolly har inte riktigt uppfattat än att dom andra två hittat nåt spännande.


 

Mest bar dom på den tillsammans.


 

Men innan det var färdigt hade Jolly tagit den...


 

Maya ser lite sur ut över att Jolly tog den roliga leksaken


 

Ny jakt, nu för att försöka ta tillbaka den...


 

När inte det gick fick dom nöja sig med en pinne i stället.


 

Solen sken så fint mellan träden på promenaden.



Av Kicki Fredlund - 5 december 2014 09:10

 

Hedemora ska väl föreställa min stad. Det är i alla fall den stad som är närmast, då vi bara har 1 mil dit. Men jag vill inte påstå att jag besöker den speciellt ofta, även om vi gör vår imatinköp på ICA som ligger i utkanten.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards