Alla inlägg den 8 november 2014

Av Kicki Fredlund - 8 november 2014 11:17

Det kom en elräkning häromdagen. Elen ett nödvändigt ont som man gjort sig helt beroende av.


Jag roade mig med att fotografera morgonens/förmiddagens elförbrukning. Eltanborsten blev inte med på bild, inte heller dammsugaren, som jag ska ta itu med efter fikat.


 

Torken är igång igen, då jag skivat äpplen  nu på morgonen och lagt för torkning. Det är nåt nytt som jag inte gjort tidigare. Jag använder ju bara torkarna till svamp annars.


 

En omgång kubbar som just ska ur ugnen. Men Berra mådde dåligt och har just gått och lagt sig igen, så jag får äta av mina kubbar själv till kaffet..


 

För att få kaffe behövs vattenkokaren (dricker pulverkaffe)


 

Jag har en tvätt i torktumlaren, jag torkar inte tvätten där, kör den bara några minuter för att hundhåren ska tas bort, det är faktiskt ganska mycket hundhår i kläderna (inte så konstigt kanske)


 

En ny omgång tvätt går i tvättmaskinen.


 

Och en tvätt väntar på att bli struken.


    

Självklart är ju datorn på också, annars kunde jag ju inte blogga.


Inte så konstigt att man blir helt handikappad när/om man blir utan ström.


Det är väl bara att betala sin elräkning och se glad ut.


Nu ska jag ta mitt kaffe och mina nybakade kubbar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards